مدیریت واحد برای «پهنه صنعتی نیزار» الزامی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن اجتماعات شرکت فولاد غرب آسیا و در «پهنه صنعتی نیزار»، برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پهنه صنعتی نیزار از سال های قبل جمع بندی خوبی انجام شده است مبنی بر این که این منطقه شرایط و ویژگی های لازم را برای استقرار واحدهای بزرگ تر صنعتی؛ به واسطه دسترسی به خطوط اصلی برق، گاز و آب دارد. 

وی افزود: اما در این مدت به هر واحد به صورت مستقل زیرساخت داده اند که این امر در درازمدت این منطقه صنعتی را دچار مشکل می کند، از این رو نیازمند «یک مدیریت واحد» هستیم و مهم ترین مشکل «پهنه صنعتی نیزار» نداشتن یک مدیریت واحد در این منطقه صنعتی است. 

استاندار قم ادامه داد: به همین علت بنا شد که ظرف یک ماه آینده یک نشست برای تصمیم گیری در خصوص مدیریت واحد این منطقه صنعتی با حضور صاحبان واحدهای صنعتی این منطقه برگزار شود.  

شاهچراغی با بیان اینکه اگر مشکل مدیریت واحد این منطقه حل شود، مشکل خاص دیگری در این منطقه نیست، اضافه کرد: خوشبختانه مسائل کارگری واحدهای صنعتی این منطقه بر اساس گزارش ارایه شده، وضعیت خوبی دارند و خدمات خوبی را ارایه می دهند و از چند واحد صنعتی که بازدید کردیم، واحدهای پویا و فعالی هستند.  

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های این منطقه همچون برق، آب و گاز  به خوبی تامین شده است، اظهار داشت: مشکلی برای سرمایه گذاری در این منطقه نداریم و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه صنعتی دعوت به عمل می آوریم. 

استاندار قم در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با تامین برق واحدهای تولیدی استان بیان کرد: این امر در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به گرم شدن هوا؛ اولویت نخست، مصرف خانگی است تا مردم در محل زندگی خود مشکل برق نداشته باشند. 

شاهچراغی با بیان اینکه کار خوبی امسال در این دولت در زمینه مدیریت مصرف برق و  زمانبندی آن انجام شده است؛ افزود: در گذشته مشکلی که صنعتگران داشتند، قطع برق بدون اطلاع قبلی بود که الان در این زمینه برنامه ریزی صورت گرفته است و صنایع تقیسم بندی شده اند. 

وی در رابطه با تامین سرمایه در گردش تعدادی از واحدهای صنعتی این منطقه گفت: امروز با حضور یکی از بانک های عامل (بانک ملی ایران) توافق هایی صورت گرفت که ان شاءالله مشکلات مرتبط در این زمینه نیز برطرف شود. 
 
* امکان‌سنجی مدیریت یکپارچه «پهنه صنعتی نیزار» ظرف یک ماه آینده بررسی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در حاشیه برگزاری این کارگروه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 15 سال پیش این منطقه به عنوان «پهنه صنعتی نیزار» تعریف و قرار شد با توجه به زیرساخت هایی خوبی همچون برق، آب و گاز که از این منطقه عبور کرده است، برای واحدهای صنعتی بزرگ، واگذاری به صورت مجزا صورت بگیرد. 

روح الله ابراهیمی  افزود: در سال های گذشته این اتفاق روی داد و 90 هکتار در قالب شهرک صنعتی غیردولتی «پارس گستر نیزار» واگذار و بقیه واگذاری ها به صورت متفرقه انجام شد.

وی با اشاره به درخواست استاندار قم در رابطه با برنامه ریزی برای «یک مدیریت واحد» در این منطقه صنعتی بیان کرد: بر اساس دستور استاندار بنا شد که در این زمینه یک بررسی دوباره انجام و امکان‌سنجی مدیریت یکپارچه این منطقه صنعتی ظرف یک ماه آینده بررسی و نتیجه آن به استانداری اعلام شود. 

بر اساس این گزارش، استاندار قم در بازدید از «پهنه صنعتی نیزار» از شرکت های فولاد غرب آسیا، تعاونی سریر صنعت پایتخت و آریا ریس مهستان قم بازدید و با مسئولان این شرکت ها گفت وگو کرد و از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شد. 

همچنین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، تعدادی از صاحبان و مدیران واحدهای صنعتی «پهنه صنعتی نیزار» مسایل، مشکلات، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را بیان کردند و نیز تعدادی از مدیران حاضر در جلسه در رابطه با اقدام های انجام شده و مسایل مرتبط با این منطقه صنعتی توضیحاتی را ارایه دادند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34033
اخبار مرتبط

نظرات شما