اجرای طرح ملی اتقان در قم

طرح ملی قرآنی اتقان ویژه معلمان دوره ابتدایی در قم اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: طرح «اتقان» برای ارتقای توانمندی قرآنی آموزگاران ابتدایی در استان قم اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محمد امینیان با بیان اینکه این طرح ملی به صورت آزمایشی در پنج استان کشور از جمله در استان قم در اسفند ماه اجرا می‌شود افزود: آموزگاران، مدیران و معاونین دوره تحصیلی ابتدایی با شرکت در این طرح به سه مهارت روان خوانی و روخوانی آیات کتب درسی، حفظ و درک معنایی ۲۰ سوره پایانی کوتاه قرآن و اجرای صحیح با درک معنای نماز دست می‌یابند.

وی گفت: مفاهیم سوره‌های کوچک قرآن در قالب محتوا‌های آفلاین از سوی وزارت آموزش و پرورش تولید شده و در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طرح اتقان با مشارکت دو معاونت پرورشی و فرهنگی و معاونت آموزش ابتدایی اجرا می‌شود افزود: ناظران طرح از بین قاریان و حافظان توانمند استان که با تایید اداره قرآن، عترت و نماز انتخاب می‌شوند، بر فرایند اجرایی نظارت می‌کنند.

وی گفت: این طرح برای بیش از پنج هزار نفر از فرهنگیان استان در اسفندماه برگزار و برای شرکت کنندگان، ۶۰ ساعت دوره ضمن خدمت و همچنین گواهی پایان دوره رسمی لحاظ می‌شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40186
اخبار مرتبط

نظرات شما