اجرایی شدن عملیات هرس شاخه درختان در حریم شبکه توزیع برق در قم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: عملیات هرس شاخه‌ درختان در حریم شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف در مناطق مختلف شهر با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یوسف صادقی افزود: وجود شاخه‌های درختان در حریم شبکه برق در زمان نزول بارش باران، برف و وزش باد، موجب پارگی سیم‌ها و اتصالی در شبکه توزیع برق می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌منظور جلوگیری از بروز قطعی‌های احتمالی برق ناشی از شکستگی و سقوط شاخه‌های درختان بر روی شبکه های توزیع برق، عملیات آزادسازی حریم شبکه هرساله با هماهنگی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بروز خاموشی‌هایی که هفته‌های گذشته به علت بارش برف و خم شدن شاخه‌های درختان بر روی شبکه برق رخ داد، گفت: در روزهای گذشته هرس شاخه درختان درگیر با شبکه برق در دستور کار قرار گرفت و تا انتهای سال و در زمان‌های مورد نیاز انجام خواهد شد.

صادقی افزود: در این عملیات، ۳۲ نفر از عوامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم به همراه نیروی پیمانکاران که در قالب هشت اکیپ و با استفاده از هشت دستگاه خودرو سنگین با سبد بالابر حضور داشتند.

به گفته وی، آزادسازی و رفع حریم شبکه ۲۰ کیلوولت بر اساس اولویت‌ها، میزان درگیری درختان در شبکه، با رعایت اصول مورد تاکید سازمان پارک‌ها و نیاز مبرم به فضای سبز و به‌منظور کاهش چشمگیر خاموشی‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات هرس شاخه درختان در محدوده کمربندی حضرت امام علی (ع)، حدفاصل خیابان های شهرقائم تا پل عمار یاسر، خیابان‌های ساحلی، محدوده فرمانداری تا انتهای فرهنگیان، نیروگاه، جمکران، مصلای قدس ، بنیاد، صفاشهر، سالاریه، ابتدای بلوار الغدیر و بخشی از بلوار بهار انجام شده و سایر مناطق نیز بر اساس اولویت‌بندی تا انتهای سال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم ضمن تشکر از همکاران شهرداری، بیان کرد: عمده عملیات هرس شاخه درختان به صورت خط گرم (برقدار)، با رعایت نکات ایمنی و متناسب با وضعیت شبکه، نوع درختان (بیشتر درختان اکالیپتوس) و بدون خدشه در رشد و زیبایی درختان انجام می‌شود.

۶۰۶ هزار و ۳۲۰ مشترک برق در استان قم وجود دارد که ۴۸۴ هزار و ۴۴۲ مشترک در بخش خانگی، ۸۳ هزار و ۵۰۱ مشترک در بخش سایر مصارف، ۲۴هزار و ۵۰۵ مشترک در بخش عمومی،‌ هفت هزار و ۱۰۲ مشترک در بخش صنعتی، چهار هزار و ۱۶۲ مشترک در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۶۰۸ مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند.

۳۷.۹ درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، ۲۸.۵ درصد بخش صنعت، ۱۲.۵ درصد کشاورزی، ۹.۶ درصد عمومی، ۹.۹ درصد سایر مصارف و ۱.۶ درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40344
اخبار مرتبط

نظرات شما