استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تورم مهار نشود تلاش‌های دولت ابتر می‌ماند

استاد حوزه و دانشگاه گفت:حرف مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال این است که اکنون مشکل اصلی کشور ما در بخش تولیدو مصرف نیست مشکل اصلی مدیریت و مهار داشته‌ها است به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری امسال مهار تورم را مطرح کردند زیرا اگر تورم مهار نشود تلاش دولت و دیگر دستگاه‌های نظام ابتر می‌ماند

حجت الاسلام و المسلمین حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار دلها و بهار قرآن اظهار داشت: از زمان حضرت امام خمینی (ره) نام‌گذاری سال‌ها مرسوم بود، اصل نام‌گذاری‌ها تلفیقی است بین یک آموزه دینی و آموزه‌های صحیح فرهنگی باستانی بزرگان و دانشمندان ما که برای طبیعت مبدأ دقیقی پیدا کردند.

وی ادامه‌داد: به برکت انقلاب اسلامی آموزه‌های باستانی در آغاز سال نو با آموزه‌های دینی از جمله صله رحم و نظافت آمیخته شد اعمال ما بر اساس زمان و مکان تعریف دارد از جمله اعمال ماه رمضان، ایام حج، میلاد اهل بیت و... بر همین اساس روزها و هفته‌ها با ارزش می‌شوند و زندگی ما نشان دار می‌شوند تا مسیر را به درستی حرکت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت امام خمینی (ره) نام‌گذاری سال‌ها را در دوران حیات خودشان شروع کردند و بر حسب نیاز جامعه و یا تکمیل کارهای نیمه تمام، سال‌های پیش رو را به واژه‌ای نام‌گذاری می‌کردند که مکمل سال‌های قبل بود یا امری بود که تحقق آن در سال آینده ریل گذاری می‌شد.

غفاری فر تصریح کرد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) این سنت حسنه توسط مقام معظم رهبری هم ادامه پیدا کرد به طور مثال زمانی که دشمن به امام خمینی (ره) هجمه وارد می‌کرد آن سال را به نام امام نام‌گذاری کردند، زمانی که به پیامبر اعظم اسلام توهین شد یک سال را به نام پیامبر اسلام نام‌گذاری کردند و همین‌طور این سنت حسنه ادامه پیدا کرد.
وی افزود: یکی از نام‌هایی که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند مربوط به یک جهاد خاص هم برای دفاع از کیان ایران اسلامی و مردم مسلمان و هم جهاد مقابل کفار است و آن سخت‌ترین جنگی که در نیمه راه آن هستیم جنگ اقتصادی است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت:  دشمن در جنگ سیاسی و نظامی ناکام ماند اما در جنگ اقتصادی به جهت روحیه فزونی خواهی، ثروت و چپاول گری در طول پنجاه سال به ۲۰ کشور حمله و آنجا را ویران کردند و هنوز هم منابع مالی، نفتی و گازی عراق و سوریه را می‌بلعند در جنگ اخیر اکراین هم اسلحه سازی‌های غرب مایل هستند که جنگ ادامه پیدا کند تا به سود اقتصادی برسند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: این جنگ نابرابر اقتصادی چند اقدام نیاز دارد، یک اقدام تسلیم ناپذیری سیاسی و‌ باج ندادن است که این تسلیم ناپذیری نیاز به یک پشتوانه عینی دارد که به ملت و به دولت بازمی‌گردد که یک وظیفه میانه روی، کم کردن هزینه ها و مصرف دارند که طبق آمار در چند سال اخیر مصرف‌ها معقول شده است.

غفاری فر اضافه کرد: همچنین تولید کالاهای کم مصرف در زمینه آب، برق و گاز افزایش پیدا کرد و واقعی کردن قیمت های سوخت در دستور کار قرار گرفت، از طرفی تاکید بر جلوگیری از اسراف شد زیرا متأسفانه اسراف در کشور ما زیاد است.

وی اظهار داشت: گام بعدی تولید است در مسئله تولید رهبر معظم انقلاب به شکل های مختلف تأکید کردند اکنون بحث مهار تورم اولویت دارد زیرا همه چیز به تولید بستگی ندارد بلکه به مدل اداره اقتصادی بازمی‌گردد، از یکسال و نیم که از عمر دولت گذشته است کارهای فاخر صورت گرفته است اما با این همه مشاهده می‌شود که قیمت کالا بیش از هزینه افزایش پیدا می‌کند حضرت آقا برای تغییر رویکردها روی مورد خاص که همان تورم است تاکید کردند زیرا ساخت زیرساخت‌ها کافی نیست زیرانفوذی‌های اجانب و دشمنان خارجی این تولید را می‌بلعند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: تعاملات سیاسی خوب با کشورهای منطقه باعث یک اتفاق مثبت در داخل کشور شد و دلار قیمت نزولی پیدا کرد اما ناگهان طلا افزایش قیمت پیدا کرد که این نشان دهنده وجود دست‌های پشت پرده در ناملایمات اقتصادی کشور دارد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه‌‌ داد: حرف مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ این است که اکنون مشکل اصلی کشور ما در بخش تولید و مصرف نیست مشکل اصلی مدیریت و مهار داشته‌ها است به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری امسال مهار تورم را مطرح کردند زیرا اگر تورم مهار نشود تلاش دولت و دیگر دستگاه‌های نظام ابتر می‌ماند.

غفاری فر اضافه کرد: علی رغم اینکه قحطی و کمبود کالا در کشور ما وجود ندارد اما مردم ناراضی هستند هرچند از نظر اقتصادی بسیاری از مردم خودشان را وفق داده و قیمت‌های خدمات و کالاهایی که عرضه می‌کنند را افزایش می‌دهند با نگاهی به میزان خرید خودروهای داخلی و خارجی ، میزان سفرها و  مصرف بنزین می توان متوجه امور شد.

وی گفت: اما عده ای از مردم هم هستند که نمی توانند خودشان را با وضع موجود و تورم وفق دهند و غم دل اینها به جامعه آسیب می‌زند و بسیاری هم بر حسب زیاده خواهی با وجود اینکه تأمین می‌شوند اما به علت بی ثباتی نگران هستند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مشکل اصلی در کشور مهار مدیریت پول و قیمت‌گذاری است که نیازمند نگاه چند وجهی اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی و... می‌باشد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/40974
اخبار مرتبط

نظرات شما