تعطیلات نوروز بدون بحران خاص در قم 

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: کارگروه امداد و درمان فعالیت خود را از نیمه شعبان آغاز کرده و در ایام وزش باد و باران شاهد بحران خاصی در قم نبودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم اظهار داشت: فعالیت کارگروه امداد و درمان قبل نیمه شعبان آغاز به کار کرده بود و در ایام تعطیلات نوروز نیز هماهنگی‌های  در تمامی اماکنی که زائران حضور دارد نیروهای این کارگروه نیز حضور دارند.

اروجی با بیان اینکه قبل از آغاز تعطیلات نوروزی، بازدیدهایی برای تایید ایمنی از محل‌های اسکان مسافران و زائران شهر کریمه اهل بیت (س) انجام شد تصریح کرد:نیروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس در همه محورهای استان، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و محل اسکان زائران مستقر شدند.

وی با اشاره به برودت چند روزه هوا و بارش باران در دو روز گذشته که تا فردا ادامه دارد تأکید کرد:  اسکان سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها نیز راه‌اندازی شده که ایمنی آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و همچنین نیروهای امدادی به این اماکن اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق کوهستانی استان  در این بخش اطلاعیه‌ای صادر شده تا کشاورزان  آمادگی لازم را داشته باشند و محصولات کشاورزی آن‌ها متحمل خسارت نشود.

مسئول کارگروه امداد و درمان ستاد تسهیلات زائرین استان قم اضافه کرد: در روز یکم فروردین‌ماه وزش باد شدید را در استان شاهد بودیم و خسارتی در برخی مناطق خلجستان و قاهان جعفرآباد  از در پی داشت که با حضور به موقع نیروهای امدادی مشکلات رفع شد.

اروجی با بیان اینکه تا پایان تعطیلات نوروزی همه نیروهای امدادی استان در آماده‌باش کامل قرار دارند گفت: حتی آمادگی داریم در استان‌های دیگر نیز در صورت نیاز و درخواست استان‌ها، نیرو اعزام کنیم.

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان قم عنوان داشت:از رانندگان عزیزی که در محورهای قم تردد می‌کنند، به خصوص در روزهای بارانی می‌خواهیم تا با سرعت مطمئنه و رعایت نکات ایمنی حرکت کنند و همکاری لازم با نیروهای پلیس را داشته باشند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41002
اخبار مرتبط

نظرات شما