آیت الله سعیدی:

مسئولان منویات رهبری را عمل کنند تورم مهار می‌شود

سعیدی گفت: رهبری عزیز نعمت بی بدیل است اگر مسئولان بتوانند منویات رهبر را عملیاتی کنند تورم مهار خواهد شد و کشور به رشد اقتصادی ۸ درصد خواهد رسید، عبور از دلار، اجرایی کردن اصل ۴۴، عبور از صادرات نفت خام از جمله این‌ها است که همت دولتمردان را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،‌آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال اظهار داشت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام برترین و بهترین کار در ماه مبارک رمضان که بالاترین درجه را دارد ترک گناه است.

وی ادامه داد: بر اساس آیه ۶۶ سوره توبه خداوند به منافقان که می‌خواستند پیامبر را ترور کنند می‌فرماید دست از عذر تراشی‌های واهی بردارید که با این کار بعد از ایمان راه کفر را پیش گرفتند زیر آن‌ها برای کار خلافی که انجام دادند دنبال بهانه بودند و می‌گفتند می‌خواستیم با پیامبر شوخی کنیم.

سعیدی اضافه کرد: هویت منافقین استهزاء کردن ارزش‌ها و احکام دین است خداوند چنین افرادی را رسوا می‌کند، منافقان درون خودشان در مقایسه با یک‌دیگر درجه نفاق و‌ کفرشان یکسان نبود و سران آن‌ها درجه نفاق و‌ کفرشان بیشتر بود و پیروان آنها نفاقشان کمتر بود که عذرخواهی آنها پذیرفته می‌شود اما سرانی که عذرشان دروغ است به وعده خداوند مجازات و عذاب خواهند شد.

امام جمعه قم ادامه داد: منافقینی که به جامعه اسلامی ضرر برساند قابل بخشش نیستند و حکومت اسلامی با آن‌ها سازش نخواهد داشت.

وی ضمن تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از سه سال در حرم مطهر امام رضا علیه السلام منویاتی بیان کردند که بسیج رسانه باید با استفاده از جلوه‌های هنری این سخنان را تبیین کنند.

سعیدی خاطر نشان کرد: جان کلام رهبری این است که ایران قوی با استحکام درونی و روحیه استقلال خواهی و سرمایه‌های و  مادی و معنوی در مقابل دشمنان سرسخت  نشان دهند که شکست ناپذیر هستند با داشتن چنین رهبر و ملتی بارها ثابت شده آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی ایران با کمک همه امکانات خود به دنبال عبور از ملت و وابسته کردن مردم به استکبار بودند هدف آن این بود با دگرگونی و با فریب افکار عمومی سرکار بیایند و مزدور بیگانگان باشند و کشور را به سمت تاریکی ببرند، اما دشمنان خارجی و‌ مزدوران داخلی آن‌ها بدانند این خواب پریشان آن‌ها تعبیر نخواهد شد.


وی تأکید کرد: در مقابل ترفند دگرگونی و تغییری که دشمنان طراحی کردند اما تحول در نگاه رهبری تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت با استفاده از دشمن شناسی مردم است که زمان‌بر است اما با توجه به روحیه مردم در دفاع مقدس ثابت کردند می‌تواند با شجاعت  این تحول را ایجاد کنند.

امام جمعه قم بیان داشت: انتظار این است که مسئولان و ملت توصیه‌های رهبری را در زمینه برون رفت از این وضعیت اقتصادی اجرایی کند ملت توانستند در شدیدترین فشارهای اقتصادی در صنعت دفاعی، هوا فضا و هسته‌ای پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشته باشد و در حوزه زیرساخت‌ها در سال گذشته اتفاقات بزرگی رخ داد.

وی گفت: دشمنان در حوزه روابط خارجی به دنبال انزوای ایران بودند اما با طراحی ارتباط با کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نقشه دشمن در انزوای دیپلماسی ایران شکست خورد، این پیشرفت‌های گوناگون‌ نشان استحکام جمهوری اسلامی ایران است.

سعیدی عنوان داشت: رهبری عزیز نعمت بی بدیل است اگر مسئولان بتوانند منویات رهبر را عملیاتی کنند تورم مهار خواهد شد و کشور به رشد اقتصادی ۸ درصد خواهد رسید، عبور از دلار، اجرایی کردن اصل ۴۴، عبور از صادرات نفت خام از جمله این‌ها است که همت دولتمردان را می طلبد، در همین سال ۱۴۰۲ حرکت به سمت حل مشکلات اقتصادی مردم بدون کوتاهی باید محقق شود.


امام جمعه قم اظهار داشت: تحول در فرهنگ عمومی وظیفه آحاد ملت است پرهیز از اسراف به ویژه در حامل‌های انرژی و آب و نان، فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، پرهیز از تجمل‌گرایی افراطی از جمله فرهنگ عمومی می‌باشد که قابل تحقق است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان سرسخت و کینه‌توز خود مقاومت و ایستادگی تا تحقق آرمان‌های شهدا و امام به پیش می‌روند و از اهداف بلند خود قدمی به عقب نخواهد گذاشت.

سعیدی بیان داشت: دیپلماسی همسایگی هرگز به معنای  تنزل حمایت از جبهه مقاومت نیست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در روز اول ماه مبارک رمضان در محفل با انس قرآن کریم آمیخته شدن مجالس قرآن با تفسیر مفاهیم آیات را  ضروری خواندند و فرمودند باید همه مساجد به پایگاه های استماع قرآن تبدیل شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41014
اخبار مرتبط

نظرات شما