مدیرکل هواشناسی قم:

تابستانی گرم در انتظار قم است

مدیرکل هواشناسی قم بابیان این‌که تابستان امسال در استان قم، نسبت به سال گذشته گرم‌تر است، گفت: طی روزهای آینده، احتمال بارش باران همراه با رگبار پراکنده وجود دارد؛ بااین‌حال مقدار این بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت، کم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهران حیدری بنی، پیرامون آخرین وضعیت بارش‌های استان اظهار کرد: طی امروز و روزهای آینده، احتمال بارش باران همراه با رگبار پراکنده وجود دارد؛ بااین‌حال مقدار این بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت، کم است.
وی اضافه کرد: همچنین تا آخر این هفته، احتمال بارش سیستم‌های همرفتی وجود دارد؛ اما پدیده غالب، رگبارهای پراکنده توأم با وزش باد است.
مدیرکل هواشناسی قم همچنین بابیان این‌که تابستان امسال در استان قم، نسبت به سال گذشته گرم‌تر است، گفت: پیش‌بینی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی نیز حاکی از گرمای بیشتر تابستان امسال نسبت به سال‌های پیشین در کشور است.
شایان‌ذکر است هوایی که با گرمایش سطح زمین گرم شده است، به ارتفاعات بالا می‌رود و ناگهان سرد می‌شود؛ درنتیجه بخارآب همراه این توده‌هوا متراکم شده و بارش باران را در پی دارد که در اصطلاح به آن باران همرفتی می‌گویند.


انتهای پیام/


منبع:قم نا
http://qomefarda.ir/41780
اخبار مرتبط

نظرات شما