مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم:

انجمن میراث فرهنگی شهرستان جعفرآباد قم تشکیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی قم از تشکیل انجمن میراث فرهنگی در شهرستان جعفرآباد در راستای حفظ و صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: با تشکیل انجمن میراث فرهنگی در استان مقرر گردید تا انجمن‌های میراث فرهنگی در شهرستان‌ها و بخش‌های استان تشکیل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در ادامه از تأسیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان جعفرآباد خبر داد و افزود: در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان جعفرآباد، تفاهم‌نامه حفاظتی برای حراست از میراث فرهنگی با بسیج این شهرستان منعقدشده است.
ارجمندی تصریح کرد: بی‌شک حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی تنها از طریق اداره کل میراث فرهنگی میسر نمی‌شود، لذا با تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در شهرستان‌ها و سایر بخش های استان باید در حفظ میراث فرهنگی گام برداریم. 
او در ادامه از انجمن‌های میراث فرهنگی به‌عنوان بازوان اجرایی میراث فرهنگی در حفظ آثار فرهنگی و تاریخی یادکرد و گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی در راستای جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانند به پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی کمک کنند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41999
اخبار مرتبط

نظرات شما