عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شهید بهشتی در پیروزی انقلاب اسلامی حضوری مؤثر و فعال داشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهید بهشتی دارای شخصیتی بود که هرگز از انضباط فکری و فقهی خارج نشد، گفت: شهید بهشتی در پیروزی انقلاب اسلامی حضوری مؤثر و فعال داشت.

آیت‌الله علیدوست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به شخصیت شهید بهشتی، اظهار داشت: فقه شهید بهشتی، پویا، پایا، منضبط و روشمند بود.
وی ادامه داد: همان‌طور که جای ایشان در سپهر سیاست کشور خالی می‌نماید و اگر بود خلأیی را پر می‌کرد، در سپهر فقاهت هم اگر بود وجودش کاملاً ملموس بود.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حضور مؤثر و مدیریت فعال ایشان در پیروزی انقلاب و بعد از آن فرصت کمتری برای درس و بحث طلبگی در اختیار ایشان قرارداد، افزود: به باور بنده اگر ایشان به شهادت نرسیده بود قطعاً جزء رهبران فکری جامعه بود.
وی اضافه کرد: شهید بهشتی دارای شخصیتی بود که هرگز از انضباط فکری و فقهی خارج نشد؛ یعنی اظهارنظر فقهی غیر منضبط نمی‌کرد و بر اساس روابط شناخته شده اجتهاد، فقاهت خود را نشان داد و طوری نبود که فقه ژورنالی و غیر منضبط ارائه کند.
علیدوست خاطر نشان کرد: باید راه این شهدای انقلاب پر رنگ تر از قبل تدوام یابد و قطعا عمل به سیره این شهدا می تواند انقلاب را در برابر حوادث مختلف بیمه کند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43397
اخبار مرتبط

نظرات شما