رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س):

شهید بهشتی عالمانه و شجاعانه با جریان‌های انحرافی و لیبرال مقابله کرد

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه شهید بهشتی عالمانه و شجاعانه با جریان‌های انحرافی و لیبرال مقابله کرد گفت: در جبهه دیگر با جریانات سازش‌کار مقابله کرده و با مباحث علمی باعث روشنگری بین مردم می‌شدند.

مریم بردبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: شهید دکتر بهشتی یکی از چهره‌های بسیار مؤثر در استقرار و تثبیت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود. رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ادامه داد: ایشان فردی بانفوذ، عالم و آگاه به علم و دانش روز، منعطف و شجاع، فقیه و اسلام‌شناس، فیلسوف و حقوق‌دان، مدیر و راهبر با رویکرد و نگاه تربیتی، آزاداندیش و آزادمنش  بود و مجموعه این صفات ایشان را در حساس‌ترین برهه تاریخ ملت ایران، در نقش یک "مصلح انقلابی" جریان‌ساز و پیش‌گام حرکت عظیم ملت ما قرارداد.
وی تصریح کرد: شاید بتوان نقش منحصربه‌فرد و یکتای ایشان را در فرایند ثبات جمهوری اسلامی، در سه عرصه خلاصه کرد، عرصه اول راه‌اندازی جریان‌های اصیل اسلامی بود، دکتر بهشتی با ذهن تشکیلاتی و  منظم خود و با اتکا به قدرت اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، نیازشناسی و دشمن‌شناسی خویش، قدرت و شجاعت ایجاد و انسجام تشکیلات پیشرو و تأثیرگذار را داشتند. 
وی تأکید کرد: از مهم‌ترین تشکیلات ایجاد شده توسط شهید بهشتی می‌توان " جامعه روحانیت مبارز" و " حزب جمهوری اسلامی " را نام برد که هر دوی این تشکیلات فراگیر و اثرگذار در جهت‌دهی مسیر جامعه و انقلاب اسلامی، کارکرد ویژه و تاریخی را به عهده داشتند.
بردبار عنوان داشت: دومین عرصه، تنظیم و تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی بود، همان‌طور که می‌دانیم هر تحول بزرگ اجتماعی و هر انقلابی برای اینکه در مسیر صحیح و بر مبنای ایدئولوژی آن انقلاب حرکت کند و  بتواند با حفظ حقوق ملت و تضمین عدم انحراف از آرمان‌های و سقوط آن انقلاب، ثبات و استمرار یابد نیاز به قانون اساسی جامع و کامل دارد که نقش این شهید بزرگوار در مدیریت محتوایی و شکلی نگارش آن به دلیل "شناخت عمیق مبانی دینی"  " تسلط بر مکاتب و نظام‌های سیاسی دنیا" و " احاطه و آشنایی کامل با شرایط و مقتضیات ایران" بسیار حیاتی و مؤثر بوده است تا جایی که در این راه آماج تهمت‌ها و دشمنی‌های فراوان قرار گرفتند.
وی گفت: عرصه سوم مقابله آگاهانه، عالمانه و شجاعانه با جریان‌های انحرافی و لیبرال بود که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادسازی و اندیشه‌ورزی در مدیریت و رفع بحران‌ها و تهدیدات برخاستند. 
بردبار ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این مصلحِ شهید، در برقراری دیالوگ و گفتگوی دوسویه انتقادی - اجتهادی  با جریانات انحرافی بود، ایشان در این عرصه در چندین جبهه حضور فعال و حیاتی داشتند از جمله در جبهه مقابله با جریانات سازشگر و سازش‌کار؛ با سخنرانی‌های انتقادی و شجاعانه و همچنین حضور در مناظرات تلویزیونی باعث رشد بینش و آگاهی مردم در مقابله با تفکر سازش شدند.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: شهید بهشتی در جبهه مقابله با جدایی‌طلب‌ها ضمن آگاهی‌بخشی به ملت و مسئولین، در زمینه عملیاتی نیز ورود کرده و به تشکیلات و سامان‌دهی به احزاب سیاسی پرداختند.
در جبهه مواجهه با منافقین و اندیشه التقاطی آنان،  ایشان انگیزه‌های محوری و اصلی موضع‌گیری گروهک‌ها را به‌سرعت تشخیص داده و برای خنثی‌کردن اقدامات آنان پیش‌قدم بودند و علاوه بر سخنرانی‌های افشاگرانه و روشنگرانه، تحلیل‌های درون‌گروهی آنها را برای همه آشکار ساخته و در عیان سازی چهره واقعی منافقین و معرفی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، پیشتاز و پیش‌گام بودند.
وی اضافه کرد: شهید بهشتی در جبهه مواجهه با نهضت آزادی و فتنه‌گری‌های بنی‌صدر نیز همواره به انتقاد و تشریح مواضع آنها می‌پرداختند، ورود و حضور مؤثر و تام  و تمام شهید بهشتی در  عرصه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار و ثبات جمهوری اسلامی، به آنجا رسید که دشمنان خارجی و داخلی که نتوانستند با اتهامات و هجمه‌های همه‌جانبه ایشان را از صحنه حضور در انقلاب کنار بگذارند، در نهایت مظلومیت ایشان را به شهادت رساندند و این‌گونه بود که امام خمینی (ره) فرمودند شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما و مقام معظم رهبری فرمودند آن کسانی که در هفت‌تیر به شهادت رسیدند جرمشان نخبگی و کارآمدی بود، خلأ وجود شهید بهشتی در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران هر روز بیش‌ازپیش احساس خواهد شد.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/43401
اخبار مرتبط

نظرات شما