رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۳ طرح تولیدی با اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر در قم به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به مناسبت دهه تولید و تجارت، ۳ طرح تولیدی در بخش‌های مختلف صنعتی با اشتغال‌زایی برای ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد قم با حضور مسئولان و فعالان اقتصادی استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر ابدالی بیان داشت: در مجموع برای بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده که نقش مهمی در افزایش سطح تولید محصولات صنعتی استان خواهند داشت، یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت انجام شده است.
وی افزود: در جریان برگزاری مراسم امروز، بهره‌برداران این طرح‌های صنعتی به‌صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه تولید گسترده محصولاتی نظیر آجرنسوز، ماشین‌آلات تولید الیاف شیشه، مسواک و محصولات بهداشتی، کالاهای سلامت‌محور، ورق فشرده چوبی و لوازم یکبار مصرف پزشکی، آغاز کردند.
وی ادامه داد: ایجاد و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی در قم محدود به مناسبت‌های خاص نیست و ما در تمامی ایام سال شاهد استقبال پرشور فعالان اقتصادی برای راه‌اندازی کسب‌وکار موردنظرشان در این بخش هستیم که این موضوع نشان‌دهنده حرکت روبه‌رشد فعالیت‌های تولیدی در این استان است.
ابدالی همچنین تأکید کرد: مسئولان استان به همراه مدیران بخش‌های اقتصادی در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کنار جلسه‌های ستادی با حضور میدانی مستمر در واحدهای صنعتی، مسائل و مشکل‌های تولیدکنندگان را از نزدیک و بادقت مورد بررسی قرار داده و برای رفع آن تصمیم‌های لازم را اتخاذ می‌کنند.
گفتنی‌ است شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43532
اخبار مرتبط

نظرات شما