مدیر کل حج و زیارت استان قم:

زائران در سامانه سماح ثبت نام کنند

مدیر کل حج و زیارت استان قم، گفت: سامانه سماح برای ثبت نام از زائران حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند در دسترس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدحسین موسوی، مدیرکل حج و زیارت استان قم با اشاره به اینکه زائران اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، گفت: این سامانه با هدف ثبت اطلاعات فردی زائران برای ورود و خروج به کشور عراق، بیمه زائران و ارائه خدمات به امور گمشدگان و برنامه ریزی مسئولان برای پیاده روی اربعین است.

وی ادامه داد:  زائران با ورود به این درگاه اینترنتی سماح پس از ثبت نام یکی از بسته‌های بیمه‌ای به ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان یا ۵۵ هزار تومان را انتخاب می‌کنند.

موسوی افزود: این بیمه از ۱۰۰ کیلومتری مرز‌های خروجی تا ۳ روز پس از بازگشت به کشور زائر را تحت پوشش قرار می‌دهد و سطح غرامت آن از ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است.

وی از دیگر مزایای سامانه سماح را مطلع شدن زائران از وضعیت مرز‌ها دانست و افزود: این سامانه با داشتن اطلاعات زائران و مرز‌ها به متقاضیان اعلام می‌کند که وضعیت مرز خروجی چگونه است که این امر از معطلی زائران در صف‌های طولانی خروج از کشور برای سفر زیارتی اربعین می‌کاهد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44297
اخبار مرتبط

نظرات شما