رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم مطرح کرد:

دورنمای امیدبخش توسعه قم با رشد شاخص‌های اقتصادی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های این استان در ۲ سال فعالیت دولت مردمی در حوزه‌های گوناگون گفت: از زمان روی کارآمدی دولت سیزدهم شاخص‌های مهم و کلان اقتصادی استان شاهد رشد معنادار و امیدبخش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن نادری با تشریح وضعیت اعتبارات استان قم در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، اظهار کرد: در این مدت اعتبارات اختصاص‌یافته به پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) استان قم یک هزار و ۹۵ میلیارد تومان (جمع تخصیص نقدی و معادل نقدی اسناد خزانه) بود، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با اعتبارات اختصاص‌یافته به این پروژه‌ها در پنج سال قبل از این دولت، یعنی ۱۳۹۵-۱۳۹۹ برابری می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم اضافه کرد: همچنین افزون بر این اعتبارات، طی سفر رئیس‌جمهور به استان قم در دی‌ماه ۱۴۰۰، اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص‌یافته است.
نادری بیان کرد: مجموع درآمدهای عمومی استان طی دوره دو‌ساله دولت سیزدهم، بالغ بر ۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان شده است که نسبت به جمع درآمدهای عمومی دو سال قبل آن ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ حدود ۲.۷ برابر افزایش داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم افزود: در موضوع اشتغال در پایان سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری استان، ۱۰ درصد بود که این رقم در دو سال فعالیت دولت سیزدهم به ترتیب به ۹.۳ و ۸.۶ درصد کاهش‌یافته است.
نادری اظهار کرد: همچنین در بخش صادرات کالا از مبادی گمرکی استان طی دو سال فعالیت دولت مردمی به ترتیب، ۲۹۵ و ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۴ و ۳۴۸ میلیون دلار، صادر شده است.
وی افزود: صادرات استان در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۲۶ هزار تن باارزش ۱۴۸ میلیون دلار بوده است درحالی‌که ارزش صادرات کالا از قم در دو سال عملکرد دولت سیزدهم به ترتیب حدود ۹۹ درصد و ۱۵۶ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد نشان می‌دهد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44383
اخبار مرتبط

نظرات شما