معاون سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت قم:

کشف کالاهای قاچاق در قم ۳۷ درصد رشد کرد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت قم گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در خصوص کشف کالاهای قاچاق در بازار استان در ۶ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۷ درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیاوش فولادی وندا دراین‌خصوص بیان داشت: بازرسان این سازمان از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه پنج هزار و ۷۸۹ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان انجام دادند.
وی افزود: از این تعداد بازرسی، ۷۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۰۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال شده که تمامی آنها به‌منظور رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به تشدید بازرسی‌های مقابله با قاچاق در بازار استان، تأکید کرد: در همین رابطه آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد و تعداد پرونده‌‎‌ها نیز ۳۷ درصد افزایش داشته است.
فولادی وندا گفت: در این راستا کالاهایی نظیر دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن‌موتور، لاستیک، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، لوازم‌یدکی خودرو، نهاده دامی، کاغذ، کالاهای الکترونیکی، تلفن همراه و تعهدات ارزی ایفا نشده کشف و ضبط گردیده است.
وی افزود: بازرسان این سازمان تعداد ۹۵۴ مورد تذکر و اخطار کتبی نیز به واحدهای خرده‌فروش داده و ۲۰۱ گشت مشترک با سایر دستگاه‌‎‌های نظارتی استان برگزار کردند.
وی ادامه داد: گشت‌های مشترک بیشتر با دستگاه‌هایی مانند تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده است.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45379
اخبار مرتبط

نظرات شما