امام‌جمعه قم:

پیشرفت‌های هوا و فضا در اوج تحریم‌ها، نمایانگر پیشرفت است

امام‌جمعه قم گفت: پیشرفت‌های هوا و فضا در اوج تحریم‌ها نمایانگر پیشرفت است که باید تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های  امروز نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس به‌عنوان یک برهه تاریخی و ماندگار باید در دل‌ها زنده بماند.
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی که به کشور ما تحمیل شد یک جنگ نابرابر بود که در تاریخ مصداقی ندارد.
اعرافی در ادامه میلاد حضرت محمد (ص) و ولادت امام صادق (ع) را تبریک گفت و بیان داشت: وحدت ملی و مذهبی نیاز امروز جامعه است و در این میان انقلاب ما منادی وحدت اسلامی و مستضعفین جهان بوده و هست.
وی پرتاب ماهواره نور سه را موردتوجه قرار داد و گفت: پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور سه و قرارگرفتن ایران جز 10 کشورداری این فناوری مایه مباهات و افتخار است آن هم علی‌رغم تحریم‌های سنگین و ظالمانه، ملت ما روزبه‌روز قله‌های بلندی را فتح می‌کند.
امام‌جمعه افزود: این پیشرفت‌ها باید تداوم داشته باشد در کنار آن رشد اقتصادی که منجر به رفع مشکلات معیشتی شود نیز باید حاصل شود.
وی به حضور رئیس مرکز اسلامی چین در نمازجمعه شهر قم اشاره کرد و   گفت: از ملت و دولت مرکزی چین به دلیل عقد قرارداد و همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمال تشکر را داریم.
اعرافی تصریح کرد: از انجمن اسلامی چین هم انتظار داریم که نسبت به مسلمانان چین در نقاط مختلف چین توجه بیشتری شود، مشکلات آنان کاهش پیدا کند و روابط خوب شما با مسلمانان تقویت شود.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/45470
اخبار مرتبط

نظرات شما