استاندار قم:

سطح علمی و فرهنگی معلمان قم هر فصل ارزیابی شود

استاندار قم از ارزیابی سطح علمی و فرهنگی معلمان قم در هر فصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد آقامیری اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که در حوزه آموزش‌وپرورش داریم توسعه ابعاد مختلف فرهنگ و تربیت است. 
وی افزود: فرهنگ و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین مسائلی است که در مدارس با آن مواجه هستیم. اگر به‌دنبال‌داشتن جامعه فرهنگی هستیم باید نسبت به این موضوع در مدارس برنامه‌ریزی درست و دقیق داشته باشیم. 
استاندار قم تصریح کرد: اگر مدل درست فرهنگ و تربیت در مدارس به دانش‌آموز معرفی شود، آن فرد تا بزرگسالی با آن فرهنگ پیش خواهد رفت. 
وی با بیان اینکه به هر ۲ بُعد آموزش‌وپرورش باید اهتمام داشته باشیم، گفت: ما صرفاً دنبال پیشرفت آموزشی و علمی دانش‌آموزان در مدارس نیستیم؛ بلکه در کنار آن می‌خواهیم شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ نسلی باشیم که مدیریت آینده کشورمان به دست آن‌ها خواهد افتاد. 
آقامیری اشاره کرد: توسعه فرهنگ در مدارس تأثیر بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت؛ بنابراین تأکید دارم همان‌طور که برای مسائل آموزشی دانش‌آموزان برنامه داریم، ملزم هستیم برای مسائل فرهنگی هم برنامه‌ریزی کنیم. 
وی افزود: اگر برنامه‌ریزی درستی در حوزه فرهنگی داشته باشیم دیگر شاهد تهاجم فرهنگی در جامعه نخواهیم بود؛ چون نسل جدید از ابتدا آموزش‌داده‌شده است. 
استاندار قم مطرح کرد: مدیریت آموزش‌وپرورش استان نسبت به تربیت دانش‌آموزانی که از نسل متوسط جامعه هستند باید توجه ویژه داشته باشد. این دانش‌آموزان نباید به دلیل مشکلات مالی درس‌خواندن را ترک کرده و روانه کارکردن شوند. 
آقامیری با بیان اینکه نسبت به عملکرد معلمان ارزیابی مرتب و مدونی داشته باشیم، اظهار داشت: توصیه می‌کنم آموزش‌وپرورش استان نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند. پیشنهاد ما این است که حداقل هر فصل یکبار با برگزاری آزمون‌های داخلی سطح علمی و فرهنگی معلمان را مورد ارزیابی قرار دهید. 
وی افزود: معلمی که همواره می‌کوشد تا سطح علمی خود را بروز کند باید تفاوتی با معلمی داشته باشد که اطلاعات علمی‌اش مربوط به یک دهه اخیر است. 
آقامیری تأکید کرد: تمام دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ برای آن‌ها وظایفی تعریف شده باید نسبت به تأمین فضای آموزشی برنامه‌ریزی کرده و پای‌کار باشند. 
استاندار قم خاطرنشان کرد: بر اساس آمار استان قم از نظر فضای آموزشی با کمبود‌هایی مواجه است که ما مسئولین موظف به رفع این مشکل هستیم؛ بنابراین شهرداری قم در خصوص تأمین فضای آموزشی باید پای‌کار آمده و حتی شده به طور رایگان اراضی در اختیار آموزش‌وپرورش بگذارد. 
وی مطرح کرد: بنده در این جلسه دستور می‌دهم همه دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ از فردا نسبت به تأمین فضای آموزشی برنامه‌ریزی داشته باشند.
وی اشاره کرد: بر اساس چهارچوب و ضوابط قانونی اگر امکان اهدای زمین به طور رایگان هم وجود دارد بنده در این جلسه مصوب می‌کنم که مطابق قانون پیشروی داشته باشیم. با هر روش ممکن باید قیمت زمین برای احداث فضای آموزشی به صفر برسد و ما این موضوع را برای استان قم از طریق مراجع ملی پیگیری می‌کنیم. 
لازم به ذکر است به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم، سالانه نیازمند ساخت ۳۰۰ مدرسه هستیم تا پاسخگوی افزایش سالانه تعداد دانش‌آموزان باشیم. 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45756
اخبار مرتبط

نظرات شما