با حضور نخبگان حوزوی؛

پیش‌نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی برگزار شد

پیش‌نشست همایش علمی نظریه نظام انقلابی با موضوع مبانی، الزامات و راهبرد‌های نظریه انقلابی با حضور نخبگان حوزوی و فعالان عرصه‌های بیانیه گام دوم انقلاب صبح امروز در سالن همایش دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان دبیر این نشست و مدیر اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب در قم با اشاره به تأسیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب در سال ۱۳۹۹ گفت: این اندیشگاه باهدف ترویج مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کار خود را آغاز کرده که اکنون در آن ۸ اندیشکده بر مبنای محور‌های بیانیه با ۲۵ میز کارشناسی و مطالعاتی مشغول فعالیت هستند.
وی در خصوص همایش ملی نظریه نظام انقلابی گفت: این همایش علمی در ۲۳ بهمن هم‌زمان با پنجمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم برگزار خواهد شد که تا زمان برگزاری همایش پیش‌نشست‌هایی با موضوعات تخصصی نظام انقلابی با حضور صاحب‌نظران این حوزه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوعلم عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با اشاره به تقابل و تفاوت نگاه اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب گفت: اسلام ناب اسلام مجاهدت و اسلام اهل‌بیت است که افرادی همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب مبین و مفسر آن هستند.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر کلیدواژه تحول افزود: نظام امروز ما هم یک نظام انقلابی است، اما به تحول و بازسازی نیاز دارد و در بیانیه گام دوم انقلاب آورده شده که از خودسازی و بازسازی فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غافل نشویم.
ذوعلم در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی یک بستر مستمر و دائمی برای شناخت راه‌ها و آرمان‌ها ایجاد شود گفت: هر قدر که متفکران ما عمیق‌تر و در یک فضای آزاداندیشانه به گفتگو بپردازند می‌توانیم به یک هم‌افزایی و تقرب فکری نائل آییم که در نهایت به نفع نظام انقلابی خواهد بود.
همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثقفی رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب و حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاح، مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ارائه بحث کردند.
فراخوان ارائه مقاله همایش ملی نظریه نظام انقلابی تا ۲۰ آذر تمدید شد و نویسندگان و پژوهشگران می‌توانند چکیدهٔ مقالات خود را در نشانی اینترنتی [www.gaame۲.ir]بارگذاری کنند.
این همایش توسط اندیشگاه «گام دوم انقلاب اسلامی» وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب ۲۳ بهمن سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46325
اخبار مرتبط

نظرات شما