کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم:

دمای هوای قم پنج درجه کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: طبق بررسی و تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ دی) تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرتضی صبوری بیان کرد: در ۲ روز آینده آسمان استان قم شاهد وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گردوخاک و رگبار پراکنده و نقطه‌ای باران است.
وی اظهار داشت: برای امروز نیز افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گردوخاک در مناطق مستعد را شاهد هستیم که سرعت باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
وی ادامه داد: همچنین امروز باتوجه‌به گذر موج بارشی، افزایش موضعی ابر، رگبارها و بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای باران به بخصوص در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.
صبوری اضافه کرد: با توجه بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز یکشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات احتمال وزش باد به نسبت شدید وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: آسمان استان در روز دوشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در برخی مناطق مستعد به دنبال وزش باد شدید، شاهد گردوخاک خواهیم بود.
وی ادامه داد: روز دوشنبه به جز رشد موضعی ابر و گاهی وزش باد، پدیده قابل‌توجه دیگری نخواهیم داشت.
صبوری تأکید کرد: باتوجه‌به شرایط تشکیل گردوخاک در بخش‌های مختلف و مستعد استان، همچنین شکل‌گیری گردوخاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، امروز تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.
وی یادآور شد: کمینه و بیشینه هوا امروز به ترتیب هشت و ۱۵ درجه سانتیگراد است و برای فردا سه و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی‌شده است.
کمینه و بیشینه هوا در روز دوشنبه به گفته صبوری سه و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی‌شده است.
وی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته کمترین دمای هوا از ایستگاه دستجرد با چهار درجه سانتیگراد و بیشترین دما در ایستگاه جمکران با ۲۰ درجه سانتیگراد اعلام شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46976
اخبار مرتبط

نظرات شما