مرجع تقلید شیعیان:

حجاج ایرانی باید پرچم‌دار فرهنگ ایران اسلامی باشند

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حجاج ایرانی باید پرچم‌دار فرهنگ ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاج ایرانی باید پرچم‌دار فرهنگ، ادب، بزرگواری و کرامت ایران اسلامی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

 آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه حجاج ایرانی باید پرچم‌دار فرهنگ ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاج ایرانی باید پرچم‌دار فرهنگ، ادب، بزرگواری و کرامت ایران اسلامی باشند.

 این مرجع تقلید افزود: هم زائران و هم مسئولین بعثه‌ها باید در نشست و برخوردها و در تمامی رفتار و گفتار خود دعوت به وحدت را سرلوحه کار خود و برنامه‌ها و فعالیت‌ها داشته باشند تا دیگر زائرین از رفت‌وآمد و گفتار اینها احساس وحدت نمایند.

 وی با بیان اینکه حج برنامه بین‌المللی اسلام است، بیان کرد: قرآن که کتاب بین‌المللی هست در سه بخش ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی سخن دارد، و بیش از خطاب‌ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾ و توصیه می‌کند که باید جامعه محلی و منطقه‌ای و بین‌المللی آرام باشد و حج برنامه بین‌المللی اسلام است و باید همگان از فرصت حج که سفری بین‌المللی است برای نشر معارف استفاده نمایند.

 آیت‌الله جوادی آملی خطاب به روحانیون کاروان‌ها بیان داشتند: روز فتح خیبر، روز نجات مسلمان‌ها بود که باعث نشاط فراوانی شد، در همان روز فتح خیبر، جعفر، برادر امیرالمؤمنین، از مهاجرت حبشه برگشت. وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التّحیة و الثناء) فرمود امروز دو حادثه شیرین و گوارا برای من پیش آمد: یکی اینکه جعفر از حبشه برگشت و یکی اینکه خیبر را فتح کردیم، من نمی‌دانم به کدام یک از این دو خوشحال‌تر باشم! فتح خیبر و نجات مسلمان‌ها کجا، آمدنِ جعفر و برگشت او از مسافرت، کجا! چطور رسول خدا فرمود من نمی‌دانم به کدام یک از اینها خوشحال باشم؟! سرّش آن است که جعفر کار عالمانه و محققانه و فرهنگی کرد، یعنی یک عالم می‌تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد، لذا روحانیون کاروان‌ها بدانند وظیفه مهمی دارند و باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که نمودی از جلال و شکوه اسلام داشته باشند.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/48658
اخبار مرتبط

نظرات شما