رئیس‌جمهور در قم:

گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امید محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است، گفت: گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به اینکه حضور این بانوی بزرگ باعث برکات بسیاری برای قم و ایران اسلامی شده است، اظهار داشت: از کرامات این بانوی بزرگ همین بس پرورش مردان بزرگ و چهره‌های نامدار و مراجع تقلید و فرهیختگان  و سرداران رشد اسلام و مدافعان حرم و حریم است.
وی ادامه داد: به برکت وجود مقدس فاطمه معصومه (س) که در کنار مضجع نورانی او بصیرت و جایگاه علم و جهاد و اجتهاد شکل گرفت برای همه بلاد و همه مردم مسلمان در سراسر عالم این برکات ملموس است.
گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است
رئیس‌جمهور افزود: قم به‌عنوان مرکز نشر معارف اسلامی و جایگاه علم و جایگاه بصیرت آفرینی که مبدأ انقلاب بود و همواره حامی انقلاب اسلامی است. دولت این افتخار را دارد که وظیفه خود را بر اساس موازین اسلامی دنبال کند به دنبال ارزش‌هایی باشد که قم آن ارزش‌ها را دنبال می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: گفتمان دولت گفتمان امام و رهبری است. تلاش دولت این است که منویات امام و رهبری را شنیده‌اند دولت خود را موظف می‌داند آنها را محقق کند. گفتمان باید در دل‌وجان مردم جای گرفته باشد.
دشمن از دشمنی‌ها خود به نتیجه نمی‌رسد
آیت‌الله رئیسی افزود: ملت بزرگ ایران با امید در حال زندگی است و دشمنان به دنبال دشمنی‌کردن است. دشمنان بارها تجربه کرده‌اند که دشمنی آنها بر مردم تأثیری ندارند. آنها اغتشاشات خیابانی راه انداختند، ترور کردند، تحریم‌ها را بیشتر کردند و فکر می‌کردند ملت ایران متوقف خواهد شد؛ اما اشتباه می‌کردند. ملت ایران در این مسیر به دنبال یک تحول عظیم است.
وی ابراز داشت: از همان ابتدا همه می‌گفتند که مگر می‌شود مگر با همه این دشمنی‌ها امکان پیشرفت وجود دارد؛ اما ما به سیره و سلوک امام و رهبری و شهدا و بزرگان نگاه می‌کنیم. نگاه ما همان است که شهید سلیمانی به همه آموخت «ما می‌توانیم».
رئیس‌جمهور ادامه داد: تولید قدرت را خون شهدا انجام دادند این تولید قدرت را جانبازی جانبازان کردند، این تولید قدرت را شما مردم با حضور در صحنه‌های مهم انجام دادید و این تولید قدرت را باید قدر دانست و چگونه قدر این تولید قدرت را بدانیم؛ ما بدانیم هیچ کاری نباید در کشور متوقف بماند.
 امید محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است
وی افزود: همه شرایط برای پیشرفت آماده است. خستگی و ناامیدی ممنوع، باید با یک‌دنیا امید حرکت کرد همچون که شهدا و علما به ما آموختند که امید محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است. آن چیزی که دشمنان با قلم و رسانه دنبال می‌کند ایجاد یاس و ناامیدی است.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: بعضی می‌خواستند در کشور بگویند که ممکن است ما گرفتار جنگ شویم و راه آن این است که موشکی را معامله کنیم و در ادامه برجام ۲ و ۳ را انجام دهیم؛ اما با ورود مقتدرانه و حکیمانه و سخنان رهبری این مسائل از بین رفت که دشمن در برجام یک چه‌کار کرد که در برجام‌های بعدی چه‌کار می‌خواهند انجام دهد.
وی تصریح کرد: جلوه این اقتدار و قدرت را در عملیات وعده صادق دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد. بارها گفته‌ایم که گفتمان، گفتمان عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی. عقلانیت انقلابی آن چه که از شهدا و امامین انقلاب آموخته‌ایم آن عقلانیت انقلابی است.
نگاه انقلابی و نگاه ما می‌توانیم مشکلات را حل می‌کند
رئیس‌جمهور در ادامه عنوان کرد: در ابتدای دولت بر اثر کرونا روزی ۷۰۰ عزیز جان خود را از دست می‌دادند برخی فکرکردن ما با یک تلفن مشکلات را حل کردیم نه ما گفتمان را تغییر دادیم. آن چیزی که می‌تواند کشور را پیش ببرد تسلیم و سازش نیست آن نگاه انقلاب و نگاه ما می‌توانیم است.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه برای قم باید کارهای بیشتری انجام شود، گفت: مسئله‌ای که برای قم مهم است موضوع مسکن است. در حال حاضر در قم ۳۰ هزار مسکن در حال ساخت است و در حال حاضر ۳۷۰۰ واحد مسکونی و ۳۵۰۰ قطعه زمین تحویل متقاضیان شد. برنامه‌ریزی ما ساخت ۷۱ هزار مسکن در قم است.
وی ادامه داد: نکته بعد مسئله مهم اشتغال است که دغدغه خانواده‌ها است. با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد ما سالی یک میلیون اشتغال را دنبال می‌کنیم و در این مسئله هم عقب نیستیم و دولت به این وعده خود عمل کرده است.
رئیس‌جمهور بیان کرد: نکته بعدی، آن چیزی که در قم کلید خورد مسئله فیبر نوری است. استان قم استان تولید محتواست. قم دومین استانی است که فیبر نوری در آن اجرای شده است.
در قم بیش از ۱۵۰ کارخانه و کارگاه احیا شده است
وی با اشاره به اینکه باید مراکز ورزشی و سالن‌های ورزشی و تفریحی در قم توسعه بیشتری پیدا کند، گفت: مسئله بعدی راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل است. امروز در قم از ۱۵۰ مورد احیا کارخانه و کارگاه عبور کرده‌ایم.
آیت‌الله رئیسی اذعان کرد: متأسفانه در مقطعی این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دچار تعطیلی شد. ما امروز شاهدیم که در حال واردشدن به ۹ هزار کارخانه کارگاه احیا شده در کشور هستیم و نمی‌گذاریم کارخانه و یا کارگاهی تعطیل شود.
کارگاه اتمام پروژه مونوریل در قم فعال شده است
وی ادامه داد: از دغدغه‌های شما مردم پروژه نیمه‌تمام مونوریل است که سال‌هاست جلو چشم شما و زائران است. امروز کارگاه اتمام این پروژه در قم فعال شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه به اتمام برسد.
امیدواریم تا پایان دولت قم دارای فرودگاه شود
رئیس‌جمهور افزود: موضوع بعدی فرودگاه است. قم فرودگاه می‌خواهد اینجا مرکزی است که با جهان اسلام ارتباط دارد. بررسی‌های حقوقی انجام شده است. مشکلاتی دارد که در حال حل هستیم و امیدواریم تا آخر این دوره دولت شاهد بهره‌برداری از فرودگاه باشیم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/48727
اخبار مرتبط

نظرات شما