امام با برگزاری انتخابات 12 فروردین انقلاب را از ریشه بنا کرد

وزیر اطلاعات در مراسم روز دوازدهم فروردین سال 98 گفت: امام راحل در 12 فروردین سال 58 با برگزاری انتخابات انقلاب را از ریشه بنا کرد و این کار ریشه‌دار بودن این نظام در بین مردم را نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت دوازدهم پیش‌ از ظهر امروز در مراسم روز جمهوری اسلامی ایران که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: پیشاپیش سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را به همه شیعیان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با تبریک فرارسیدن روز 12 فروردین به محضر رهبر انقلاب و مردم ایران اسلامی ایران گفت: 12 فروردین روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، امیدوارم خداوند توفیق عطا کند تا پایان عمر به خون شهدا و امام شهدا پایبند باشیم.

وزیر اطلاعات افزود: 12 فروردین روز با ارزشی است چراکه مردم با رأی خود جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کردند.

علوی در ادامه اضافه کرد: اینکه در دهه پنجم انقلاب قرار داریم و هنوز یوم‌الله 12فروردین را گرامی می‌داریم، زیباست، مراسم گرامیداشت این روز هرسال باید باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی تصریح کرد: هر یک از ائمه اطهار در جهت تحقق نظام امامت و ولایت تلاش کردند تا ولایت و دین اسلام را ترویج دهند؛ امام موسی کاظم (ع) نیز در زمان امامت خود چهار خلیفه را تجربه کرده بود و برای هرکدام سیاست خاصی را در نظر داشت.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در زمان حیات خود درآمد حاصله از باغ فدک را صرف مردم بی‌بضاعت می‌کرد و هیچ درآمدی از فدک را در زندگی شخصی خود وارد نمی‌کرد این روش همه امامان معصومین بود، امام موسی کاظم (ع) راهی را در پیش گرفت که جد بزرگوارش در دستور کار خود قرار داده بود.

علوی یادآور شد: امام خمینی (ع) در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی روی قدرت مردم حساب کرده بود و برای آگاهی مردم برای حضور درصحنه نیز سخنرانی می‌کرد اما رژیم شاه امام را زندانی و در سال 42 امام را تبعید کرد ولی امام دست از هدف والای خود نکشید و انقلاب را پیروز کرد و این پیروزی با تکیه‌بر مردم بود و بر روی مردم حساب ویژه باز می‌کرد.

وی گفت: امام خمینی  به جنگ مسلحانه‌ اعتقادی نداشت و نیروهای مسلح را جزو مردم می‌دانست و از آن‌ها به‌عنوان فرزندان ملت نام می‌برد و سعی می‌کرد در مقابل حرکت‌های مسلحانه با نثار گل به نیروهای نظامی برخورد کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) روی ارتش حساب ویژه بازکرده بود و از بدو شروع مبارزات برعلیه رژیم ستم‌شاهی ارتش را خود مردم می‌دانست و همیشه اعلام می‌کرد ارتش با ماست و نگران ارتش نباشید.

علوی ادامه داد: امام به مردم می‌گفت اگر می‌خواهید نظام جمهوری اسلامی باشد به خیابان‌ها بیایید و از انقلاب حمایت کنید اما ایشان برای نشان دادن جنبه مردمی و رسمی بودن انقلاب اسلامی، دستور دادند تا صندوق‌های رأی در روستاها و شهرها مستقر شود.

وی افزود: امام راحل با این کار می‌خواستند ریشه‌دار بودن این نظام در بین مردم را نشان دهند، مردم در روز رأی‌گیری به‌پای صندوق‌های رأی آمدند و 98.2 درصد مردم با قاطعیت و به‌صورت رسمی و قانونی به انقلاب اسلامی رأی دادند و  نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه‌گذاری کردند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: در سال 58 با برگزاری انتخابات امام انقلاب را از ریشه بنا کرد و که همچنان بعد از گذشت چهل سال، به برکت رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای، ایران اسلامی در جهان از اقتدار خاصی برخوردار است.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: باید با تمام وجود از انقلاب اسلامی ایران پاسداری کنیم چراکه برای این انقلاب اسلامی خون دادیم و با خون شهدا از این انقلاب حفاظت کردیم.




انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/5800
اخبار مرتبط

نظرات شما