نوری: سیل اخیر نتیجه بی تدبیری وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران است

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: سیل اخیر در کشور در اثر بی تدبیری برخی از مسئولین علی‌الخصوص وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران در کل کشور بوجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدراضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی گفت: همانطور که ملت ایران در سال‌های گذشته و در ایام جنگ تحمیلی و ایام سختی ها به سراغ ملت خوزستان آمدند انتظار داریم که در شرایط خاص و ویژه سیل اخیر هم همراهی مان کنند.

وی افزود: این سیل در اثر بی تدبیری برخی از مسئولین علی‌الخصوص وزارت نیرو و ستاد مدیریت بحران در کل کشور بوجود آمده است.

نماینده مردم شوش در مجلس تصریح کرد: در یازدهم و دوازدهم فروردین ماه، سازمان هواشناسی اعلام کرد که در اوایل سال ۹۸ باران شدیدی خواهد بارید که می‌تواند خطرساز باشد که در آن زمان نتوانستند برنامه‌ریزی لازم کند و بارانی که رحمت الهی است موجب بروز خسارت شد.

وی افزود: اگر امروز به جای خروجی ۲۵۰۰ متر مکعب در ثانیه از سدها می توانستیم آن را در چند روز مدیریت کنیم سیل فعلی رخ نمی داد. 

نوری گفت: اگر ۵۰ درصد امکانات فعلی در سیل در ماه‌های قبل برای لایروبی و ایجاد سدهای مخزنی استفاده می‌شد سیل اخیر برای مردم استان خوزستان به وجود نمی آمد. 

وی افزود: ایجاد کمپ های ثابت و موقت از روزهای قبل باید در نظر گرفته می‌شد امروز شاهد آوارگی مردم و خانه‌های دیگر نبودیم.

وی گفت: اگر امروز برخی‌ها نگاه نظامی به سپاه داشتند اما امروز متوجه شدند که سپاه در استان گلستان و استان خوزستان به همراه نیروهای بسیجی و هلال‌احمر به کمک مردم شتافتند. 

نوری تصریح کرد: بارش های شدیدی که در همین ماه قرار است ببارد بر مصیبت قبلی مان اضافه شده و مشکلات ما را چند برابر خواهد کرد. 

وی گفت: مجلس باید وظیفه خود را به نحو احسن در خصوص سیل زدگان انجام دهد و به همین جهت باید کمیسیون های تخصصی به همراه دولت و قوه قضاییه و سازمان بازرسی مسائل مختلف و مشکلات را بررسی کند. 

نوری افزود: باید گروهی به قید فوریت برای تامین منابع مالی از صندوق توسعه به میزان حداقل یک میلیارد دلار برای جبران خسارت های شدیدی که به زیرساخت‌های کشاورزی و جاده‌های مواصلاتی و زندگی مردم وارد شده است در نظر بگیرند. 

وی گفت: راه‌اندازی ستادهای بازسازی و جبران خسارات زلزله زدگان بسیار امری حیاتی است این در حالی که پرداخت خسارت سال ۹۵ همچنان باقیست. 

نوری گفت: مردم منطقه استان خوزستان به قایق، پوشاک و مواد غذایی نیاز دارند و باید در مدیریت بحران تقسیم وظیفه داشته باشیم همچنین ریس‌جمهور باید بدانند که مردم گرفتارند. 



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6079
کلیدواژه: نوری سیل وزارت نیرو
اخبار مرتبط

نظرات شما