حقیقت پور در گفتگو با قم فردا:

تعلیق برخی از تعهدات در برجام، صحیح ترین تصمیم است/ کشورهای اروپایی باید در عمل به برجام پایبند باشند

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعلیق برخی از تعهدات در برجام صحیح ترین تصمیم است، گفت: کشورهای اروپایی باید در عمل به برجام پایبند باشند.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به تصمیم شورای عالی امنیت ملی در تعلیق برخی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام اظهار داشت: این بهترین اقدامی بود که جمهوری اسلامی ایران می توانست انجام دهد چرا که بیش از یک سال است که آمریکا از این معاهده و قرار داد خارج شده و باید طرف های دیگر بدانند که صبر جمهوری اسلامی ایران حدی دارد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یک سال صبوری کرد، ابراز داشت: این اقدام جمهوری اسلامی ایران در راستای بند 36 و 37 توافق هسته ای بوده و خود این اقدام حاوی پیام های بسیاری برای کشورهای اروپایی و به خصوص آمریکا است.

حقیقت پور تصریح کرد: همانطوری که رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای برجام بوده و این طرف های دیگر برجام هستند که باید به تعهدات خودشان عمل کنند.

وی با بیان این که برجام قابل مذاکره نیست، تاکید کرد: به نظرم جمهوری اسلامی ایران می توانست شیب تعلیق تعهدات را در برجام بیشتر کند اما به همین میزان هم پاسخ روشنی به تمامی کشورها داده شد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طرف های برجام به خصوص کشورهای اروپایی باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته نتوانسته از مزایای برجام بهره مند شود و حالا باید این کشور ها در مهلت 2 ماهه کشورمان تعهدات خودشان را عملیاتی کنند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/7996
اخبار مرتبط

نظرات شما