انتصابات بدون توجه به شایسته‌سالاری سوهانی بر روح مردم شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سیده فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 27 آذر 97) گفت: ملت شریف و بزرگوار ایران امروز بیش از هر زمانی تحت فشار هستند و علی‌رغم اقدامات خوبی که با تدابیر رهبری انقلاب اسلامی در هماهنگی و پیگیری سران سه قوه صورت پذیرفته مردم و خصوصا طبقات کم درآمد که عمدتا بار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرمین شریفین و عتبات مقدسه را به دوش کشیده و می‌کشند شدیدا در تنگنای گذران امور زندگی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درآمدها افزایش نیافته، بیکاری رواج یافته و هزینه‌های اولیه زندگی چندین برابر شده، چگونه ممکن است امروزه با این درآمدهای کم یک یا دو میلیونی خانواده‌ای بتواند گوشت کیلویی 80-70 هزار تومان و مرغ کیلویی 13-12 هزار تومان بخرد و شهریه مدرسه، دانشگاه و هزینه‌های بهداشتی و درمانی و اجاره‌های سرسام‌آور را پرداخت کند. 

وی افزود: نباید اجازه دهیم مردم این ولی نعمتان ما بشکنند؛ جلوی فساد، تبعیض و بی‌عدالتی‌ها باید با جدیت بیشتر گرفته شود، تیم مدیریت اقتصادی دولت را تغییر دادیم تا با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی درست و کارآمد مرهمی بر این دردها باشد اما با انتصاباتی خارج از شایسته‌سالاری و بدون توجه به ظرفیت جوانان متخصص و تحصیل‌کرده دانشگاهی نه تنها دردی درمان نشد بلکه سوهانی بر روح مردم شد و این تیر خلاص زدن به امید و اعتماد بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی است که هنوز امید دارند حاکمیت برای اشتغال آنها تمهیداتی بیندیشد. 

ذوالقدر خاطرنشان کرد: در بخش بین‌المللی و روابط خارجی همانگونه که در برجام تصمیمی زیر نظر رهبر معظم انقلاب از سوی مجموعه ارکان نظام گرفته شد جمهوری اسلامی به همه دنیا نشان داد در سیاست خارجی خود بر پایه فصل عزت، حکمت و مصلحت برای تامین منافع ملی اهل منطق گفت‌وگو و تعامل است. اگرچه این سیاست معقول از سوی نتانیاهو ، ترامپ و برخی رفتارهای ناصواب در داخل مورد هجمه قرار گرفت و این دو همانند دو لبه یک قیچی هر یک به منظور خاص خود برای نقض و قطع برجام به حرکت درآمدند اما آنچه حاصل شد تهدید منافع ایران و ایرانیان است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پایتخت‌نشینان مصداق بارز جیب خالی و پز عالی شدند و به جای بهره‌مندی از عناصر توسعه‌یافتگی کلانشهر در مشکلات متعددی آلودگی هوا، حاشیه‌نشینی لجام گسیخته، مظاهر و جلوه‌های ناراحت کننده آن، فقر، اعتیاد، طلاق و نابسامانی‌های اجتماعی، تورم در زمینه مسکن‌،اجاره و مواد غذایی در رنج هستند. 

وی در پایان گفت: اخیرا فیلمی در فضای مجازی پخش شده که به احتمال زیاد این کار برنامه‌ریزی شده و از قبل برای آن فکری شده بود. از هیات رئیسه مجلس می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کند و برای تنویر افکار عمومی و حفظ شان مجلس هر چه سریعتر در این باره موضع‌ خودش را اعلام کند. 




انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/986
اخبار مرتبط

نظرات شما