مسئول گروه جهادی مصلحین مطرح کرد:

آموزش و اشتغال‌زایی ۲ هدف گروه جهادی مصلحین

مسئول گروه جهادی مصلحین با اشاره به اهداف گروه جهادی مصلحین گفت: هدف قرارگاه جهادی در سال ۱۴۰۳ حضور مستمر در زمینه‌های آموزش، اشتغال‌زایی و عمران و آبادانی است.

 محمد کرمی مسئول گروه جهادی مصلحین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با معرفی گروه جهادی مصلحین اظهار داشت: گروه جهادی مصلحین از سال ۱۳۹۰ تأسیس شده و تابه‌حال در عرصه‌های مختلفی مشغول به فعالیت بوده است؛ این گروه جهادی در ابتدا به‌صورت جغرافیایی و بیرون از استانی در اردوهای جهادی حضور داشته و در موضوعات سیل، زلزله، محرومینت زدایی و عمران فعالیت داشته است.
 وی بیان داشت: در حال حاضر گروه جهادی مصلحین در عرصه‌های مختلفی همچون آموزش، اشتغال، عمران و آبادانی، فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت است و این گروه جهادی متشکل از ۱۳ نفر هیئت‌امنا و ۱۵۲ نفر جهادگر در منطقه ۶ قم به‌صورت محله محور مشغول به فعالیت هستند.
 کرمی با شاره به زمینه فعالیت گروه جهادی مصلحین ابراز داشت: اغلب فعالیت‌های گروه جهادی مصلحین در منطقه ۶ شامل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در داخل بوستان‌ها، ارتباط‌گیری با مدارس و دانش‌آموزان، آموزش موضوعات تحصیلی و بصیرتی و ورزشی و برگزاری مسابقات فوتسال و استعدادیابی نوجوانان، نونهالان و خردسالان است که در حال حاضر توانسته‌ایم حدود ۱۴ نفر را به لیگ‌های معتبر فوتسال معرفی کرده‌ایم.
 وی افزود: از جمله فعالیت‌های این گروه در رفع محرومیت‌زدایی و اشتغال می‌توان به ارتباط‌گیری با فروشگاه جهت تأمین نیروی کار از میان افراد بیکار و مستضعف و هماهنگی و ارتباط‌گیری با افراد دارای مهارت فنی شاخص جهت آموزش به افراد جویای کار دانست.
 مسئول گروه جهادی مصلحین با اشاره به اهداف گروه جهادی مصلحین عنوان کرد: هدف قرارگاه جهادی در سال ۱۴۰۳ حضور مستمر در زمینه‌های آموزش، اشتغال‌زایی و عمران و آبادانی است و ان‌شاءالله بتوانیم بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری با مشارکت دهی مردم در این امر مهم بتوانیم اقتصاد خوبی را در منطقه رقم بزنیم و مشکلات مردم منطقه را حل کنیم.
 وی گفت: قرارگاه جهادی شهید همت متشکل از گروه جهادی برادران و خواهران، مرکز نیکوکاری شهید همت که در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم به ثبت رسیده است و خانه احسان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) که جهت محرومیت‌زدایی و توزیع بسته‌های معیشتی، سلامت و درمان در حال فعالیت هستند.
 کرمی با اشاره به فعالیت کمیته خواهران این گروه جهادی خاطرنشان کرد: کمیته خواهران در قرارگاه شهید همت به طور اختصاص بر روی مسائل خانواده تمرکز داشته و با حضور مددکاران به ارتباط‌گیری با خانواده‌ها پرداخته است.
 وی با اشاره به جلسات هیئت‌امنا گروه جهادی مصلحین تصریح کرد: جلسات هیئت‌امنا به‌صورت منظم برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری‌های و طرح و برنامه‌ها در این جلسات اتخاذ می‌شود؛ سپس بعد از اتخاذ تصمیم برنامه‌ها با هماهنگی صورت‌گرفته و جلسه با امامان جماعت و کسبه معتمد محلی به جهت انجام هرچه بهتر تصمیمات به مشورت گذاشته می‌شود.
 مسئول گروه جهادی مصلحین با اشاره به محدوده تحت پوشش این گروه جهادی بیان داشت: محدوده چهارراه حضرت معصومه واقع در خیابان شاه ابراهیم تا جنب کمربندی امام علی (ع) تحت پوشش قرار داده است.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/150
http://qomefarda.ir/48714
اخبار مرتبط

نظرات شما