در روستای جنداب صورت گرفت؛

تولد پنجمین فرزند یک خانواده دهه شصتی در قم

پنجمین فرزند یک خانواده دهه شصتی در روستای جنداب قم به دنیا آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» در روزهایی که داشتن حتی یک فرزند برای بسیاری از زوج‌های جوان دغدغه بزرگی است، اولین خانم دهه شصتی در بخش سلفچگان روستای جنداب فرزند پنجم خود را به دنیا آورد.

همان‌گونه که در فرهنگ اسلامی اجر و پاداش فراوانی برای داشتن فرزند و تعلیم‌وتربیت تربیت او بیان شده است؛ تا جایی که اجر و پاداش بانوان از زمان آغاز بارداری و طول مدت آن تا تولد فرزند و شیردهی را موردتوجه قرار گرفته و خداوند طی این مسیر را به جهاد تشبیه کرده است. حتی برای بوسیدن و شادکردن و خنداندن فرزندان نیز بی پاداش نمانده است. غفلت از این تشویق‌ها و ثواب‌هایی که اسلام برای فرزندآوری و نگهداری از فرزند آورده است، موجب می‌شود نگاه برخی خانواده‌ها در این زمینه محدود به دشواری‌ها و مشکلاتی شود که ناشی از نگرش فرهنگ غرب به این مسئله است.
شایسته است به آموزه‌های اسلام در این زمینه دقت کنیم  و باتوجه‌به آنها علاوه بر اینکه اهمیت فرزند و مسائل مربوط به آن را مطرح می‌کنیم در کنار آن قناعت و صبر و استقامت و فرهنگ دوری از تجملات و تلاش و کوشش و توکل به خداوند را بیش از این، موردتوجه قرار دهیم. خداوند رازق همه انسان‌ها است، و نگرانی ما انسان‌ها نسبت به خوراک و امکانات فرزند نگاهی ناشایست است و اگر این مباحث در جامعه مطرح شود دیدگاه و سبک زندگی تغییر می‌کند و شاهد برکات آن در جامعه اسلامی خواهیم بود.
باشد که بانوان گران‌قدر این منطقه مانند خانم نبی گل با توکل و امید به خداوند مهربان و رزاق در به‌دنیاآوردن و تربیت فرزندان صالح کوشا باشند.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/48579
اخبار مرتبط

نظرات شما