ویژگی‌های هتل‌های زنجیره‌ای چیست؟



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی که در صنعت هتل‌داری و گردشگری فعالند، برای اینکه بتوانند هزینه‌هایشان را پایین بیاورند و خدمات بهتری ارائه کنند، در سرتاسر دنیا شعبه‌های مختلفی تأسیس می‌کنند. با توجه به اینکه موقع رزرو هتل خارجی از علی بابا لازم است از امکانات و ویژگی‌های محل اقامتتان اطلاع داشته باشید، این نوشته را به توضیح ویژگی‌های هتل‌های زنجیره‌ای اختصاص داده‌ایم.

هتل زنجیره‌ای چیست؟

هتل زنجیره‌ای به مجموعه‌ای از هتل‌ها می‌گویند که تحت نام یک برند و یک شرکت مادر فعالیت می‌کنند. تعداد شعبه‌های هتل محدودیتی ندارد و اینکه هتل در کدام شهر، کشور و یا قاره قرار بگیرد اهمیتی ندارد. معمولا هر شعبه هتل زنجیره‌ای به شکلی اداره می‌شود که شرکت اصلی به شعبه‌ها ابلاغ کرده باشد. خوبی این یکدست بودن سیستم مدیریت هتل‌های زنجیره‌ای این است که موقع رزرو هتل خیالتان راحت خواهد بود که در جایی اقامت خواهید داشت که از استانداردهای بالایی برخوردار است.
مهم‌ترین دلیلی که هتل‌داران به سراغ تأسیس هتل زنجیره‌ای می‌روند این است که هزینه‌های مدیریت هتل به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند. وقتی که بخش مالی هتل بخواهد با شرکت‌های تأمین‌کننده مواد قرارداد ببندد، می‌تواند از حجم زیاد سفارشات استفاده کند و با قیمت‌های کمتری ثبت سفارش کند.

هتل زنجیره‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟


از آن‌جایی که شعبه‌های هتل زنجیره‌ای همگی تحت نام یک برند فعالیت می‌کنند، ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. در ادامه به سه ویژگی مهم و اساسی مشترک بین شعبه‌ها اشاره می‌کنیم.رنگ و طراحی مشترک
اکثر هتل‌های زنجیره‌ای جهان در طراحی‌هایشان از المان‌هایی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود با یک نگاه بتوانید تشخیص دهید این ساختمان مربوط به کدام برند هتل است. یکی از المان‌های اصلی که در طراحی هتل‌ها به کار می‌رود، رنگ‌بندی مخصوص آن‌هاست. المان مهم دیگری که معمولا هتل‌های زنجیره‌ای به آن توجه زیادی دارند، لوگوی هتل است؛ اکثرا این شرکت‌ها لوگوی هتل را به شکلی در محوطه ورودی نصب می‌کنند که تشخیصش برای هر عابری ممکن باشد.

سرویس و امکانات مشترک

همانطور که می‌توانید رستوران‌های زنجیره‌ای را از روی منویشان تشخیص دهید، هتل‌های زنجیره‌ای هم از سرویس‌ها و منوهایشان قابل تشخیص هستند. در رستوران هتل‌های زنجیره‌ای اکثرا غذاهای مشترکی می‌بینید. همچنین سرویس‌هایی که این هتل‌ها ارائه می‌کنند شباهت بسیار زیادی به هم دارند.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از هتل‌های زنجیره‌ای، شعبه‌های مخصوصی دارند که سرویس‌ها و امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند. شیوه نام‌گذاری این شعبه‌ها به این صورت است که با یک کلمه مشخص، شعبه را از بقیه هتل‌های زیرمجموعه جدا می‌کنند. مثلا آخر اسم هتل کلمه پلاس را اضافه می‌کنند تا متوجه شوید سرویس‌های این شعبه با بقیه شعب متفاوت است. موقع رزرو هتل از علی بابا حتما به این موضوع توجه کنید که هتلی که انتخاب می‌کنید در دسته پلاس یا ویژه قرار دارد یا نه.

سیستم رزرواسیون مشترک


معمولا برای رزرو اینترنتی هتل زنجیره‌ای کافیست به سایت اصلی مراجعه کنید و از توی لیست این سایت شعبه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اکثرا موقع رزرو این هتل‌ها، امتیازی به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید با استفاده از این امتیاز در سفرها و اقامت‌های بعدیتان، از شعبه‌های همین هتل زنجیره‌ای تخفیف بگیرید.
البته با توجه به محدودیت‌هایی که در کشورمان برای پرداخت‌های ارزی وجود دارد، می‌توانید به جای سایت اصلی، با علی بابا رزرو هتل خارجی را انجام دهید. امکانات مختلفی که موقع رزرو اینترنتی در اختیارتان قرار می‌گیرد باعث می‌شود بتوانید بهترین هتلی که با شرایط شما متناسب است را انتخاب کنید.
شیوه قیمت‌گذاری مشترک
یکی از عواملی که باعث می‌شود افراد به یک برند وفادار بمانند ثبات قیمت برند در جاها و شرایط مختلف است. صاحبان هتل‌های زنجیره‌ای از این موضوع آگاهند و به همین دلیل از قیمت‌های مشخصی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود مشتری‌های ثابتشان را از دست ندهند. همانطور که توضیح دادیم هتل‌های زنجیره‌ای در هزینه‌هایشان می‌توانند صرفه‌جویی‌های چشمگیری داشته باشند و به همین دلیل موفق می‌شوند قیمت‌هایشان را در شرایط مختلف، در سطح پایینی نگه دارند.
چه طور برای سفر خارجی هتل ارزان پیدا کنیم؟
البته نباید تصور کنید که همه هتل‌های زنجیره‌ای ارزان‌قیمت هستند. زیرا هتل‌هایی در جهان وجود دارند که زنجیره‌ای و لوکس و گران‌قیمت هستند. موضوع مهم این است که اگر این هتل‌های لوکس قرار بود بدون کمک سایر شعبه‌های زنجیره مدیریت شوند، هزینه‌هایشان بسیار بیشتر از هزینه فعلی می‌شد.

و در پایان

یکی از انتخاب‌های اصلی موقع رزرو هتل خارجی، هتل‌های زنجیره‌ای هستند. دلیل اصلی انتخاب هتل‌های زنجیره‌ای به عنوان اقامتگاه این است که هم از لحاظ قیمت مناسب هستند و هم کیفیتشان تضمین شده است. موقع رزرو اینترنتی هتل از علی بابا می‌توانید امکانات و ویژگی‌هایی که توقع دارید هتل در اختیارتان قرار بدهد را وارد سایت کنید و گزینه‌های مختلف را بررسی کنید و بهترین هتل را با بهترین قیمت انتخاب کنید.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13718
اخبار مرتبط

نظرات شما