تصمیم‌ها در مورد مقابله با کرونا نیازمند پیوست‌ رسانه‌ای است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا، بیان کرد: اقدام‌های مهم کرونایی استان در رابطه با آغاز مجدد فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و مذهبی باید دارای پیوست‌های رسانه‌ای برای زمینه‌سازی فرهنگی باشد.

وی اضافه کرد: باوجود تمام موفقیت‌های نسبی قم در مبارزه با کرونا اما همچنان خطر این بیماری کاملا جدی است.

وی افزود: نیاز به بسته‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در مراجعه به مراکز عمومی همچنان موردنیاز است.

وی عنوان کرد: وضعیت کرونا باوجود خطراتی که همچنان از جانب آن به‌شدت حساس می‌شود اما به نقطه مدیریت‌شده‌ای رسیده است.

حسینی کاشانی اظهار داشت: وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا ایفای نقش واسطه بین مردم و تصمیم‌های استانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: برخی از حواشی ناشی از شیوع کرونا با ورود به‌موقع اصحاب رسانه قم مدیریت شد و اجازه نداد که برخی‌ها از این حواشی سوءاستفاده کنند.

حسینی کاشانی ابراز کرد: فلسفه فاصله‌گذاری هوشمند برداشتن محدودیت‌های گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بازگشت تدریجی فعالیت‌های اقتصادی به روال معمول است.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18422
اخبار مرتبط

نظرات شما