نماز عید فطر در اماکن مذهبی قم اقامه شد

نماز عید سعید فطر امروز همزمان با سراسر کشور در اماکن مذهبی قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» نماز عید سعید فطر امروز همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور زائرانی از نقاط مختلف ایران و شهروندان قمی در حرم حضرت معصومه(س)‌، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک و برخی مساجد استان برگزار شد.
امروز قبل از نماز عید فطر مراسم قرائت دعای ندبه  با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد و مداحی سید محسن بنی فاطمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.



بعد از قرائت دعای ندبه،‌ اقامه نماز عید سعید فطر نیز به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و امام جمعه قم انجام شد.





صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر در مراسم نماز عید فطر مملو از زائرانی بود که از نقاط مختلف ایران به قم آمدند تا شکر بندگی ماه رمضان را به جا آوردند.
 




امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی دراز شده است

 آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، مهم‌ترین مطالبه پیامبر (ص) از امت اسلامی را حفظ وحدت دانست و اظهار داشت: اگر امت اسلام در روز عید سعید فطر کار و حرکت شایسته‌ای نسبت به پیامبر (ص) انجام دهند عید فطر یک عید واقعی محمدی خواهد شد.
وی ادامه داد: انسجام و وحدت بین مسلمین به‌قدری مهم و اثربخش است که می‌توان در سایه آن به همه اهداف فردی و اجتماعی اسلامی رسید.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر از ناحیه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی این حکم الهی انجام می‌شد هرگز مردم مظلوم فلسطین و غزه به این مصیبت‌ها، ظلم‌ها و جنایت‌ها گرفتار نمی‌شدند و سرزمین‌هایشان غصب نمی‌شد.
 وی تصریح کرد: امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی دراز شده است و باید با توان و قدرتی که در ماه رمضان پیدا کردیم این دست‌های تفرقه‌افکن را قطع کنیم.



همچنین امروز نماز عیدفطر در مسجد مقدس جمکران با حضور پرشور مردم به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد تولیت مسجد جمکران برگزار شد.





امر به معروف و نهی از منکر از ارکان و دو استوانه مهم برای جامعه است
در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق‌نژاد  با بیان اینکه امروز، عیدی مبارک برای همه مسلمانان است، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) نیز در یکی از خطبه‌های نماز عید فطر در دوران خودشان، بر ضرورت اجرای امر به معروف برای اصلاح مشکلات جامعه تاکید کردند.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از ارکان و دو استوانه مهم برای جامعه است.
تولید مسجد جمکران خاطرنشان کرد:  امروز باید دعا کنیم که همه مسلمانان عالم در نقاط مختلف جهان بر ظالم‌های دنیا پیروز شوند؛ برای کمک مستمر به مظلومان اعلام آمادگی می‌کنیم و در این راستا همیشه قوی و پایدار هستیم.


انتهای پیام/160


گالری عکس
http://qomefarda.ir/48326
اخبار مرتبط

نظرات شما