دبیر مجمع بیداری اسلامی: امنیت جهان مدیون شهید سلیمانی است

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امنیت امروز جهان مدیون شهید سلیمانی است که با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا و آرمان‌های اسلامی و انقلابی اجازه نداد جنایت‌کاران داعش، جان انسان‌های بی‌گناه را در هر نقطه از دنیا تهدید کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین اکبری روز پنجشنبه در نشست «قهرمان بدون مرز» که به‌صورت مجازی در قم برگزار شد، افزود: جریان مقاومت،‌ جریان امنیت بشری و ارزش‌های انسانی است که در تمام جبهه‌ها با مستکبران و جنایتکاران مقابله می‌کند و موجب بیداری انسان‌ها و نجات آن‌ها از سلطه می‌شود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی با پیروی از ولایت‌فقیه و روحیه شهادت‌طلبی در برابر دشمن هیچ هراسی نداشت و برای نجات جان انسان‌ها کوشید که نتیجه آن، امروز نام و یاد او در نقاط مختلف دنیا گرامی داشته می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف نظام سلطه از ابتدا این بود که مانع شکل‌گیری انقلاب اسلامی و ریشه‌های مقاومت پس از آن شود،‌ اما در این کار ناکام ماند و شخصیت‌های برجسته‌ای در این عرصه وارد میدان مبارزه با مستکبران شدند.

اکبری گفت: در همین راستا مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه همچون عراق شکل گرفت و جبهه حق تقویت شد.

وی ادامه داد:‌ نظام استکبار برای مقابله با این محور، داعش را ایجاد کرد اما در این عرصه نیز جبهه مقاومت پیروز شد و جریان تکفیری داعش شکست خورد،‌ اگر این مقاومت نبود و داعش پیروز شده بود امروز کشورهای بسیاری را تحت سلطه داشت.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آمریکا تصور می‌کرد پس از شهادت شهید سلیمانی می‌تواند جریان مقاومت را تحت کنترل درآورد اما آنچه در عمل رخ داد خلاف خواست آن‌ها بود.

وی بیان کرد: ترامپ برای جبران شکست‌های داخلی و خارجی خود دست به این اقدام جنایتکارانه زد، اما امروز مردم منطقه و کشور عراق خواهان خروج آمریکایی‌ها از مناطقی که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند هستند، درنتیجه دستاوردی که آمریکا با شهادت سردار سلیمانی به دنبال آن بود نه‌تنها محقق نشد بلکه موجب شکست هیمنه آمریکا در منطقه شد.

اکبری گفت: جبهه مقاومت نیز در مسیر اجرای خواست عمومی مردم، خروج آمریکایی‌ها از منطقه را دنبال می‌کند و در این مسیر با هوشمندی شرایط را رصد و مدیریت می‌نماید.

وی افزود: شرایط اقتصادی که امروز بر آمریکا حاکم است به گفته خودشان بی‌سابقه است و آن‌ها با مشکل‌های جدی مواجهه هستند درحالی‌که جبهه مقاومت در اقتدار به سر می‌برد و همه اجزای این جبهه در برابر توطئه‌های نظام استکبار با تمام توان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت در یک جنگ جهانی در برابر مستکبران عالم در نبردهای مختلف به پیروزی‌های چشمگیری رسید و پس از فروپاشی هژمونی آمریکا، اجزای مختلف این جبهه می‌توانند نقش فعال‌تری در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی بازگشتی به مفاهیم دینی بود و شهید حاج قاسم سلیمانی در این فضای فکری و اندیشه مقاومت نهفته در آن پرورش یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا بیان کرد: مرزهای نظام معرفتی اسلام محدود به زبان و نژاد نیست و هر جا انسان‌ها حضور دارند،‌ این مکتب نقش فعال خود را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی روزها و شب‌های خود را در این راه سپری و با تمام وجود مفاهیم انسانی و اسلامی را درک نمود و راه‌های سلوک عارفان را طی کرد و این‌گونه است که معنای توحید بر قلب و جان او حکم‌فرما شده بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی باهدف نجات انسان‌ها از سلطه استکبار در یک فضای معرفتی مبتنی بر حقایق دینی شکل گرفت و مرزهای جغرافیایی را درنوردید؛ شهید سلیمانی در این مسیر مقاومت مراحل تکامل را طی کرد.

این استاد دانشگاه گفت: شهید سلیمانی در تمام عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی از جنگ تحمیلی تا جبهه‌های مقاومت در برابر توطئه‌های مستکبران درصحنه نبرد حاضر بود.

وی بیان کرد: مجاهدت‌های شهید سلیمانی موجب شده است که حتی بعد از شهادت هم نام و یاد او زنده و تأثیرگذار باشد و این از نشانه‌های الهی است که باید آن را گرامی داشت.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی بر اساس تعالیم اسلامی برای عزت مسلمانان و نجات جان انسان‌ها تلاش کرد و به همین دلیل عشق به او و راهی که طی کرد در جان مردم زنده و فرهنگ‌ساز است.

هم‌اندیشی اصحاب علوم انسانی در باب جهانِ مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی با عنوان «قهرمان بدون مرز» به‌صورت مجازی، روز جاری به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد (پایتخت عراق)، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند؛ این حمله با نظارت و دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23301
اخبار مرتبط

نظرات شما