بارسلونا - اتلتیکو مادرید/ جدال مدعیان برای صدرنشینی در لالیگا

مهم‌ترین دیدار هفته سی و پنجم لالیگا، امروز میان تیم‌های فوتبال بارسلونا و اتلتیکو مادرید برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهم‌ترین دیدار هفته سی و پنجم لالیگا که از آن به عنوان فینال این مسابقات هم یاد می‌شود، امروز میان تیم‌های اتلتیکو مادرید و بارسلونا برگزار خواهد شد.

شرایط جدول لالیگا به گونه‌ای است که تقابل این ۲ تیم تا حدود زیادی معادلات کورس قهرمانی را دستخوش تغییر خواهد کرد. در حال حاضر اتلتیکو مادرید با ۷۶ امتیاز صدرنشینی است و تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا بر حسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

اتلتیکو مادرید که تا چند هفته پیش اختلاف امتیازی ۲ رقمی با سایر رقیبان ایجاد کرده بود، در بازی‌های اخیر امتیازات زیادی از دست داده و برای حفظ جایگاه ارزشمند خود چاره‌ای به غیر از پیروزی یا کسب حداقل یک امتیاز در نیوکمپ ندارد.

این در حالی است که بارسلونا هم در این فصل به غیر از قهرمانی در کوپا دل ری توفیق چندانی نداشته و انتظار می‌رود که کاتالان‌ها در ورزشگاه خانگی خود بتوانند شکست یک بر صفر دور رفت مقابل حریف مادریدی را جبران کنند و با پیروزی در دیدار خانگی امروز، چشم انتظار شکست رئال مادرید برابر سویا باشند تا صدرنشینی خود را جشن بگیرند.

در ۲۱۱ تقابل قبلی بارسلونا و اتلتیکو مادرید، ۹۶ پیروزی سهم کاتالان‌ها بوده، ۶۶ دیدار با پیروزی قرمز و سفیدپوشان به پایان رسیده و در ۴۹ مسابقه هم تساوی رقم خورده است.

در مقابل ۳۹۸ گل زده بارسلونا، اتلتیکو مادرید ۳۰۶ بار موفق شده دروازه حریف قدرتمندش را باز کند.

لیونل مسی با زدن ۳۲ گل به اتلتیکو مادرید، برترین گلزن تیمش در رقابت با حریف مادریدی به شمار می‌رود و پس از او سزار رودریگز (۱۴ گل)، هریستو استویچکوف (۱۲ گل) و فرناندو تورس (۱۰ گل) به ترتیب برترین گلزنان تاریخ بازی‌های بارسلونا و اتلتیکو مادرید هستند.

بارسلونا در نیوکمپ آمار بسیار خوبی مقابل اتلتیکو مادرید دارد و ۶۲ پیروزی، ۱۹ شکست و ۲۶ تساوی حاصل کار این تیم بوده است.

کاتالان‌ها آنسو فاتی و فیلیپه کوتینیو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و شرایط مارتین بریتویت هم برای قرار گرفتن در ترکیب مشخص نیست.

در طرف مقابل خوزه خیمنز و رنان لودی مصدومان احتمالی اتلتیکو مادرید هستند و دست دیگو سیمئونه برای چیدن ترکیب باز است.

 

تساوی ۲ تیم بیش از همه به سود رئال مادرید است، زیرا کهکشانی‌ها در صورت پیروزی مقابل سویا، به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین خواهند شد.

دیدار ۲ تیم ساعت ۱۸:۴۵ امروز برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25765
اخبار مرتبط

نظرات شما