کارشناس ورزش:

برگزاری مسابقات متعدد زمینه‌ساز رشد ورزش می‌شود

کارشناس ورزش با اشاره به برگزاری مسابقات متعدد در استان گفت: مسابقاتی که در قالب جام رمضان، مسابقات مناسبتی، لیگ‌های استانی و انتخابی استان برگزار می‌شوند زمینه مناسبی برای رشد داوران، مربیان، سرپرستان و بازیکنان در رده‌های سنی مختلف خواهد بود.

زهره فلاح کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»،  با اشاره به اینکه یکی از عوامل رشد رشته‌های ورزشی برگزاری مسابقات است، اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه یکی از عوامل رشد رشته‌های ورزشی برگزاری مسابقات و فستیوال‌های مختلف است، مسلماً زمانی که فستیوال برگزار شود مربیان و داوران فعال‌تر می‌شوند که منجر به زبده شدن این گروه خواهند شد و تجربیات آنها در مورد برگزاری مسابقات افزایش خواهد یافت و هم بازیکنان در مسابقاتی شرکت می‌کنند که شاید کمتر شانس حضور در آنها را داشته باشند.
 وی با اشاره به برگزاری مسابقات متعدد در استان بیان داشت: مسابقاتی که در قالب جام رمضان، مسابقات مناسبتی، لیگ‌های استانی و انتخابی استان برگزار می‌شوند زمینه مناسبی برای رشد داوران، مربیان، سرپرستان و بازیکنان در رده‌های سنی مختلف خواهد بود.
 کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با شاره به تدوین برنامه عملیاتی هیئت‌های ورزشی گفت: در ابتدای هر سال برنامه‌ای تحت عنوان برنامه عملیاتی هیئت‌های ورزشی تدوین می‌شود که در این برنامه به هیئت‌ها ابلاغ می‌شود که سیاست کلی برنامه امسال چه موضوعاتی خواهد بود.
 وی با شاره به حمایت از رده‌های سنی پایه گفت: معمولاً یکی از موضوعاتی که رد برنامه عملیاتی هیئت‌ها از آن حمایت می‌شود موضوع رده‌های سنی پایه است که در واقع طی پیشنهاد و درخواست از برخی هیئت‌ها که جمعیت ورزشکاران در رده‌های سنی کمتری دارند، این مسابقات را در این رده‌ها برگزار کنند که باعث تقویت زیرساخت‌ها و رده‌های سنی پایه شود که در آینده بتوانند تیم‌های بزرگسالان، جوانان و امیدهای قدرتمندی در مسابقات داشته باشند.
 فلاح با اشاره به تأثیر برگزار مسابقات لیگ عنوان داشت: همین‌طور هیئت‌های ورزشی بیشتر به سمت برگزاری مسابقات لیگ که چندین هفته به طول می‌انجامد بروند تا بازیکنان در کوران مسابقات قرار گیرند و به آمادگی بیشتر و بهتر دست یابند.
 وی باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی استان قم جهت برگزاری مسابقات ابراز داشت: باتوجه‌به اینکه قم در مرکز کشور واقع شده و دسترسی بهتری به اکثر استان‌ها و مراکز دارد؛ بنابراین اکثر فدراسیون‌ها راغب تر هستند تا مسابقات را در استان قم برگزار کنند؛ ولی مشکل بزرگی وجود دارد هزینه بالای برگزاری مسابقات است.
 کارشناس ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: زمانی که در تبریز و یا اصفهان مسابقات برگزار شود شرکت‌های صنعتی یکی از اسپانسرهای مهم مسابقات هستند؛ اما در استان قم مجبور به استفاده از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان در جهت هزینه برگزاری مسابقات هستیم، در واقع اعتبارات دولتی محدود است.
 وی با اشاره به حمایت فدراسیون در برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان باید در راستای استعدادیابی، برگزاری مسابقات، میزبانی‌ها، ورزشکاران و اعزام‌های ملی هزینه شود به همین علت این موضوع هزینه‌ها مانع از انجام این کار می‌شود که اگر فدراسیون‌ها از استان حمایت مالی انجام دهند همه استان‌ها راغب به برگزاری مسابقات در استان قم هستند.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/150
http://qomefarda.ir/48318
اخبار مرتبط

نظرات شما