معاونت توسعه امور ورزش:

رشد ورزش با برگزاری مسابقات‌ ورزشی میسر است

معاونت توسعه امور ورزش با اشاره به رشد ورزش استان با برگزاری مسابقات ورزشی تأکید داشت: برگزاری مسابقات مناسبتی نظیر مسابقات جام رمضان کمک به تقویت تیم‌های ورزشی و بازیکنان در رده‌های سنی مختلف می‌کند و به‌نوعی می‌توان این مسابقات را مسابقات انتخابی استان نیز نامید.

محمد علیمردانی معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ، با اشاره به برگزاری مسابقات مناسبتی اظهار داشت: برگزاری مسابقات در مناسبت‌های مختلف جزو اولویت‌های کاری هیئت‌های ورزشی استان است که یکی از این مسابقات جام رمضان است که معمولاً برخی از هیئت‌های ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مسابقات استانی با عنوان جام رمضان می‌کنند.
 وی ادامه داد: برای مثال در رشته‌های ورزشی فوتبال، فوتسال، تنیس، شطرنج و دیگر رشته‌ها اقدام به برگزاری جام رمضان می‌کنند.
 معاونت توسعه امور ورزش با اشاره به تفاوت جام رمضان با سایر مسابقات مناسبتی بیان داشت: جام رمضان تفاوت خاصی با دیگر مسابقات مناسبتی دارد که چون این مسابقات در ایام ماه رمضان و بعد از زمان افطار برگزار می‌شود شور و حال خاصی را با خود در پی دارد به‌خصوص که این مسابقات بعد از ایام کرونا به طور ویژه‌تری برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به شور و حال حاکم بر مسابقات جام رمضان گفت: در مسابقات جام رمضان ما شاهد این بوده‌ایم که شور و حال خاصی در این مسابقات حاکم است، هم از نظر تعداد تیم‌ها و بازیکنان شرکت‌کننده و هم از نظر استقبال تماشاگران از این مسابقات اهمیت دارد.
 علیمردانی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات مناسبتی خاطرنشان کرد: برگزاری این قبیل مسابقات مناسبتی به‌خصوص جام رمضان جزو اهداف و برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم است به حدی که شاید در برگزاری مسابقات استانی آن‌چنان حمایت مالی از هیئت‌های ورزشی استان نداشته باشیم؛ ولی در برگزاری مسابقات مناسبتی به‌خصوص مسابقات جام رمضان، حمایت‌های مالی ویژه‌ای از هیئت‌های ورزشی که این مسابقات را برگزار می‌کنند را داریم.
 وی با توصیه به برگزاری مسابقات توسط هیئت‌ها گفت: حتی به هیئت‌های ورزشی توصیه می‌کنیم که این مسابقات را برگزار کنند؛ زیرا این مسابقات به نوبه خود مسابقات استانی محسوب می‌شود و کمک به رشد و استعدادیابی در رده‌های سنی پایه در ورزش خواهد شد.
 معاونت توسعه امور ورزش با اشاره به رشد ورزش استان با برگزاری مسابقات ورزشی تأکید داشت: برگزاری مسابقات مناسبتی نظیر مسابقات جام رمضان کمک به تقویت تیم‌های ورزشی و بازیکنان در رده‌های سنی مختلف می‌کند و اگر این مسابقات در رده سنی بزرگسالان باشد کمک به تقویت تیم استان در مسابقات ملی و بین‌المللی خواهد داشت و به‌نوعی می‌توان این مسابقات را مسابقات انتخابی استان نیز نامید.
 وی با اشاره به طرح آمایش ورزش کشور اظهار داشت: طرح آمایش ورزش کشور از ابتدای سال ۱۴۰۳ در حال تدوین است، این طرح ملی به دستور رئیس‌جمهور در شورای‌عالی ورزش کشور صادر شده است و در استان‌های سراسر کشور این طرح به‌صورت برش استانی انجام خواهد شد؛ این طرح در استان قم استارت خورده است و به نظر بنده اگر این طرح به سرانجام برسد یک موفق ویژه در سطح کشور و استان خواهد بود.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/150
http://qomefarda.ir/48319
اخبار مرتبط

نظرات شما