فینال جام حذفی انگلیس/ توخل در اندیشه فتح اولین جام با چلسی

تیم‌های فوتبال چلسی و لسترسیتی امروز (شنبه) در فینال جام حذفی انگلیس به مصاف هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه امشب (شنبه) تیم‌های فوتبال چلسی و لسترسیتی در ورزشگاه ومبلی شهر لندن، دیدار پایانی مسابقات فوتبال جام حذفی انگلیس را برگزار خواهند کرد. این ۲ تیم در جدول رده بندی لیگ جزیره در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

این صد و چهلمین فینال رقابت‌های فوتبال جام حذفی انگلیس است و توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی و برندان راجرز سرمربی ایرلندی لسترسیتی با انگیزه هایی متفاوت، اما با هدفی مشابه شاگردان خود را روانه میدان خواهند کرد.

توماس توخل  که از اواسط فصل سکان هدایت چلسی را در دست گرفت و نتایج بسیار خوبی با این تیم کسب کرد و آبی‌های لندن را از رتبه هشتم به رتبه چهارم لیگ جزیره و همینطور فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند، این فرصت را دارد که قبل از برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان در تاریخ ۸ خرداد، اولین جام را برای این تیم به دست آورد تا کار خوب خود را در چلسی تکمیل کند.

از سوی دیگر این پنجمین حضور لسترسیتی در فینال جام حذفی و اولین حضور آن‌ها در فینال پس از سال ۱۹۶۹ است. لستر در هر چهار فینال قبلی شکست خورده است و ناکام‌ترین تیم فینال‌ها محسوب می‌شود. حالا برندان راجرز که تیمش در لیگ جزیره برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگد، مایل است در پنجمین حضور این تیم در فینال جام حذفی به ناکامی‌ها پایان دهد و برای اولین بار جام قهرمانی این رقابت‌ها را فتح کند.

نکات آماری

  • فینال این فصل از رقابت‌های جام حذفی قبل از پایان رقابت‌های لیگ برتر برگزار می‌شود. آخرین باری که این اتفاق افتاد فصل ۱۳-۲۰۱۲ بود که ویگان در  آن دیدار موفق شد با یک گل منچسترسیتی را شکست دهد و به عنوان قهرمانی دست یابد.
  • چلسی برای پانزدهمین بار در فینال جام حذفی شرکت خواهد کرد که از این نظر پس از آرسنال (۲۱ بار حضور در فینال) و منچستریونایتد (۲۰ بار حضور در فینال) در رتبه سوم قرار دارد.
  • چلسی ۸ بار فاتح جام حذفی شده است که از این نظر هم پس از آرسنال (۱۴ قهرمانی) و منچستریونایتد (۱۲ قهرمانی) سومین تیم موفق این رقابت‌ها محسوب می‌شود.
  • چلسی در ۵ فصل گذشته ۴ بار به فینال جام حذفی راه یافته که یک بار پیروز شده و ۲ بار دیگر شکست خورده است. فصل گذشته این تیم در فینال برابر آرسنال شکست خورد.
  • آخرین تیمی که در ۲ فصل پیاپی در فینال جام حذفی شکست خورده نیوکاسل بوده که در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ در فتح جام ناکام ماند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25927
اخبار مرتبط

نظرات شما