منچستر یونایتد - ویارئال ؛ اولین قهرمانی سولسشیر یا اولین جام زیردریایی های زرد؟

دیدار پایانی مسابقات فوتبال لیگ اروپا امشب (چهارشنبه) بین تیم های ویارئال و منچستریونایتد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم های ویارئال اسپانیا و منچستریونایتد انگلیس امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه گدانسک آرنای لهستان دیدار فینال مسابقات فوتبال لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را برگزار خواهند کرد.

گرچه منچستریونایتد رقابت‌های این فصل لیگ برتر انگلیس را با کسب عنوان نایب قهرمانی به پایان رساند و موفق شد جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد؛ اما نتوانست هیچ یک از ۳ جام داخلی انگلیس را تصاحب کند و در لیگ قهرمانان اروپا هم در همان دور گروهی حذف شد و حالا کمترین انتظار هواداران این تیم کسب جام لیگ اروپا است.

ویارئال هم در رقابت‌های لالیگا نتوانست به عنوانی بهتر از هفتمی دست پیدا کند و به این ترتیب از رسیدن به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باز ماند و حالا با توجه به این که قهرمان لیگ اروپا می‌تواند جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان این قاره را نیز به دست آورد، انگیزه‌های این تیم اسپانیایی برای دیدار امشب به مراتب بیشتر از حریف انگلیسی خواهد بود. به ویژه این که زیردریایی‌های زرد (لقب ویارئال) برای اولین بار به فینال یک رقابت اروپایی راه یافته اند.

منچستریونایتد در راه رسیدن به فینال با اقتدار تمام تیم‌ آ اس رم ایتالیا را در مجموع دیدارهای رفت و برگشت با نتیجه ۸ بر ۴ از پیش رو برداشت و ویارئال نیز آرسنال انگلیس را ۲ بر یک شکست داد تا به اولین فینال یک رقابت اروپایی راه یابد و پس از ۹۸ سال خود را در آستانه کسب اولین قهرمانی اروپا ببیند.

در صورت پیروزی منچستریونایتد در بازی امشب، این اولین قهرمانی سولسشیر به عنوان مربی خواهد بود. تنها قهرمانی سولسشیر در دوران مربیگری اش، قهرمانی سال ۲۰۱۸ در نروژ بود. حالا او می‌خواهد با قهرمانی در لیگ اروپا به هواداران ثابت کند که فرد شایسته‌ای برای هدایت منچستر یونایتد و بازگرداندن این تیم به دوران اوج است. هوادارانی که از دست خانواده گلیزر (مالکان یونایتد) خشمگین هستند. این در حالی است که اونای امری به دنبال کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود از سال ۲۰۱۴ است.

نکات آماری

این پنجمین باری است که ویارئال و منچستریونایتد رو در روی هم قرار می‌گیرند. نکته جالب این است که هر ۴ دیدار قبلی آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا در فصل‌های ۲۰۰۶-۲۰۰۵ و ۲۰۰۹-۲۰۰۸با تساوی بدون گل به پایان رسیده اند. به عبارت دیگر منچستر یونایتد در تاریخ خود برابر هیچ تیمی به اندازه ویارئال در امر گلزنی ناکام‌ترین نبوده است.

این هشتمین حضورمنچستر یونایتد در فینال یک رقابت اروپایی است که از این نظر در بین تیم‌های انگلیسی پس از لیورپول (با ۱۴ حضور در فینال) در رتبه دوم قرار دارد. در ۷ فینال قبلی آن‌ها در ۵ بازی پیروز شدند و به عنوان قهرمانی دست یافتند و فقط در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ و ۲۰۱۱-۲۰۱۰ برابر بارسلونا در لیگ قهرمانان شکست خوردند.

ویارئال که اولین حضور خود در فینال یک رقابت اروپایی را تجربه می‌کند، پیش از این ۳ بار به مرحله نیمه نهایی راه یافته بود.

این تیم یازدهمین تیم متفاوت اسپانیایی است که به فینال یک رقابت اروپایی راه یافته است. ۲ تیم اسپانیایی پیشین هم که برای اولین بار به فینال رقابت‌ها راه یافته بودند، در دیدار فینال برابر حریفان انگلیسی بازی کردند (آلاوز فصل ۲۰۰۰-۲۰۰۱ در جام یوفا برابر لیورپول ۴ بر ۵ شکست خورد و سویا فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ میدلزبرو را در جام یوفا ۴ بر صفر شکست داد.)

در ۹ فینال آخر رقابت‌های اروپایی که طی آن تیم‌های اسپانیایی برابر حریفان انگلیسی به میدان رفتند، اسپانیایی‌ها تمام مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشتند و جام قهرمانی را از آن خود کردند. آخرین باری که یک تیم اسپانیایی برای تیم انگلیسی در فینال شکست خورده است به فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ برمی‌گردد. (شکست آلاوز برابر لیورپول)

چنان چه منچستریونایتد بتواند در لیگ اروپا به قهرمانی برسد، نهمین تیمی است که توانسته با وجود حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به این عنوان دست پیدا کند. فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ اتلتیکو مادرید و فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ چلسی چنین اتفاقی را رقم زدند.

ویارئال در ۱۴ مسابقه خود تا کنون ۱۳ بار دروازه حریفان را باز کرده است. آن‌ها فقط در بازی برگشت برابر آرسنال نتوانستند گلزنی کنند.

تیم ویارئال در رقابت‌های لیگ اروپا در ۱۴ مسابقه  تا این جا ۱۲ پیروزی و ۲ تساوی داشته است.

منچستر یونایتد که در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد گرانادا را شکست دهد، قطعاً راه رویارویی با حریف اسپانیایی را در لیگ اروپا می‌داند.

شیاطین سرخ   پیش از شکست برابر رم در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی در ۷ بازی مرحله حذفی،  ۵ پیروزی داشتند.

منچستریونایتد در ۶ بازی اخیرش در همه رقابت‌ها ۲ پیروزی ، یک تساوی و ۳ شکست داشته است و ویارئال  از ۶ بازی اخیر خود ۳ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست داشته است.

ترکیب احتمالی ویارئال: آسنخو، گاسپار، آلبیول، تورس، پدرازا، تیرگوئروس، کاپوئه، پارخو، یرمی، مورنو و آلکاسر.

ترکیب احتمالی منچستر یونایتد: دخیا، وان-بیساکا، لیندلوف، بیلی، شاو، فرد، مک تومینای، رشفورد، فرناندس، پوگبا و کاوانی.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/26240
اخبار مرتبط

نظرات شما