اسکوچیچ، عراقِ ۲۵ خرداد را فراموش کند؛ انقلاب پیرمرد هلندی با ۷ تغییر

عراق با روی کار آوردن دیک ادووکات تغییرات بسیار زیادی را در نحوه بازی و نفرات اصلی‌اش به وجود آورده و به کلی با تیمی که ۲۵ خرداد به مصاف ایران رفت تفاوت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم ملی فوتبال ایران باید سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف تیم ملی عراق برود و دومین دیدار خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برگزار کند.

ملی‌پوشان ۸۴ روز قبل از بازی پیش رو در مرحله دوم و در خاک بحرین با تک گل سردار آزمون از سد عراق گذشتند و اگر مهاجمان کمی بادقت‌تر بودند فاصله ممکن بود بیشتر هم شود. عراق در آن مسابقه نتوانست نمایش مطابق انتظار داشته باشد و خطری جدی روی دروازه علیرضا بیرانوند خلق کند.

حالا اما بعد از حدود سه ماه این تیم به کلی تغییر کرده است. سرچکو کاتانتس برکنار شد و دیک ادووکات هلندی و کهنه‌کار هدایت عراق را به دست گرفته است. او بعد از ۲ اردوی مفید در اسپانیا و ترکیه و انجام چند دیدار تدارکاتی، تیمی باکیفیتی را وارد مرحله نهایی کرد. نمایش مقابل کره‌جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول به کلی با چیزی که در بحرین دیدیم متفاوت بود. آنها با انگیزه و شور و هیجان بیشتری بازی کردند و از لحاظ بدنی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند. خط دفاعی آنها سازمان بهتری پیدا کرده بود و رسوخ به آن سخت شده بود.

اسکوچیچ، عراقِ ۲۵ خرداد را فراموش کند؛ انقلاب پیرمرد هلندی با ۷ تغییر

ادووکات در ترکیب اصلی تیمش نسبت به بازی ایران در مقابل کره هفت تغییر را به وجود آورده بود که پنج تغییر فنی و ۲ تغییر دیگر احتمالا اجباری بود. جلال حسن گلر باتجربه آنها مصدوم شد و جایش را به فهد طالب داد که دست بر قضا نمایش قابل قبولی را در سئول بر جای گذاشت. صفا هادی نیز به دلیل مصدومیت دیدار با کره و ایران را از دست داد و العماری به خوبی جایش را در زمین پر کرد.

عراق با آرایش ۱-۳-۲-۴ به مصاف کره جنوبی رفت. آنها مقابل ایران با پنج دفاع بازی می‌کردند. احمد ابراهیم، امجد اطوان، علی عدنان و بشار رسن چهار بازیکنی هستند که در هر ۲ دیدار مذکور در ترکیب اصلی حضور داشتند. گوباری شرکو، علی فائز، امیر العماری، محمد قاسم، ابراهیم بایش و ایمن حسین نیز دیگر نفراتی بودند که مقابل کره جنوبی در بین ۱۱ بازیکن اصلی جای داشتند اما مقابل ایران یا بازی نکردند و یا به عنوان مهره تعویضی وارد میدان شدند.

همه اینها گفته شد تا بدانیم با عراقی متفاوت باید روبرو شویم و اسکوچیچ و دستیارانش به خوبی می‌بایست تیم حریف را آنالیز کنند؛ گویی با تیم جدیدی پیکار خواهند داشت. به نظر می‌رسد ادووکات برای مقابله با تیم ملی دوباره در ترکیب تیمش تغییراتی را به وجود بیاورد. او در گفت‌وگو با رسانه‌های عراقی ادعا کرد تیمش بر خلاف جدال با کره جنوبی، در دیدار سه شنبه با ایران هجومی کار خواهد کرد.

اسکوچیچ، عراقِ ۲۵ خرداد را فراموش کند؛ انقلاب پیرمرد هلندی با ۷ تغییر

 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28497
اخبار مرتبط

نظرات شما