عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برکاتی بسیاری داشته است/حضرت معصومه(س) یکی از بهترین اسوه ها برای بانوان امروز است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضور حضرت فاطمه معصومه در قم برکاتی بسیاری برای مردم داشته است، گفت: حضرت معصومه(س) یکی از بهترین اسوها برای بانوان امروز است چرا که ایشان همواره در عمر بابرکت خود در نشر و پاسبانی از حریم ولایت نقش آفرینی می کردند.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمت تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) دارای مقام و منزلت بزرگی هستند، اظهار داشت: حضرت معصومه(س) برای دیدار برادر و تبلیغ و ترویج دین مهاجرت نموده و هزاران فرسخ سفر را طی می‌کنند.
وی ادامه داد: ایشان در ابعاد اخلاقی، سیاسی و فرهنگی از ویژگی‌های ارزشمندی برخوردار بوده و یکی از بهترین اسوه ها برای بانوان امروز است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وجود حضرت معصومه(س) در قم برکات زیادی را به همراه داشته و دارد، گفت: این شخصیت بزرگ از کمالات علمی و معنوی پدر، مادر و برادر خویش بهره‌های فراوانی بردند و در عصر خویش به عنوان بانوی عالمه شهرت پیدا کردند.
وی اضافه کرد: روزی تعدادی از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسش‌هایی داشتند که می‌خواستند از محضر امام کاظم (ع) بپرسند در حالی که امام (ع) در سفر بودند، از این رو حضرت معصومه (س) پاسخ آن پرسش هارا نوشتند و به آنها تسلیم نمودند، آنها با خوشحالی فراوان از مدینه خارج شدند، در مسیر راه به امام کاظم (ع) برخورد کردند و داستان خود را برای آن حضرت شرح دادن، هنگامی که امام (ع) پرسش‌های آنان و پاسخ‌های حضرت معصومه (س) را ملاحظه کردند، سه بار فرمودند: فداها ابوها؛ این داستان و کلام امام نشان از مقام علمی حضرت معصومه (س) دارد.
آیت الله فقیهی در ادامه به فضیلت زیارت این بانوی بزرگ اشاره کرد و گفت: پیرامون زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) روایات زیادی از اهل بیت (ع) نقل شده است و در اهمیت زیارت ایشان همین بس که بعد از زیارت چهارده معصوم برای زیارت هیچ یک از انبیا و اولیا، در حد زیارت این بانو ترغیب و تشویق نشده است.
وی تاکید کرد: در مسیر دفاع از ولایت شخصیت های مهمی در تاریخ مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) وجود دارند و در این مسیر هم می توانیم از فاطمه معصومه(س) هم نام ببریم.
این استاد حوزه افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) نیز یکی از بانوان بزرگ جهان اسلام است که در طول عمر شریف خویش همواره در نشر و پاسبانی از حریم ولایت با تمام وجود جانفشانی کردند، این بانوی کریمه با دعوت امام بزرگوار عازم سفر شدند و در طول مسیر با ایجاد کاروانی تبلیغی معارف امامت و ولایت را نشر می‌دادند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29379
اخبار مرتبط

نظرات شما