اخذ یورو در کلاس های مربیگری بدنسازی/ آیا نهادهای نظارتی وارد گود می شوند؟

دریافت وجه نقد به صورت یورو از نفرات شرکت کننده در کلاس مربیگری بین المللی بدنسازی، شبهاتی را در مورد برگزار کنندگان به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اولین دوره مربیگری بین المللی بدنسازی که طی روز‌های اول تا چهارم آذرماه به میزبانی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و با حضور ۸۰ مربی از سراسر کشور برگزار شده بود، با انجام آزمون‌های کتبی و عملی به پایان رسید.

آزمون کتبی این دوره با حضور مسئولان مرکز آکادمی IFBB و انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی برگزار شد و در ادامه مدرسین دوره، از شرکت کنندگان آزمون عملی اخذ کردند.

فدراسیون بدنسازی در حالی دوره آزمون بین المللی خود را برگزار کرده که از نفرات حاضر در این کلاس، رقم ۳۰۰ یورو دریافت کرده اس. این به لحاظ قانونی ایراد خاصی ندارد؛ چرا که باید فیش‌های واریزی برای هزینه حضور در کلاس‌ها توسط شرکت کنندگان ارائه می شد و پس از قبولی در آزمون، مدرک را دریافت می‌کردند.

موضوع دریافت‌های غیر نقدی و ممنوعیت اخذ پول به صورت نقدی را مهدی علینژاد، معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی در مجمع این فدراسیون اعلام کرده است و با توجه به موارد اتهامی رئیس فدراسیون بدنسازی در بند ششم، روی این موضوع تاکید شده که برخی شواهد نشان می‌دهند در مواردی از شرکت کنندگان در کلاس‌ها پول نقد دریافت شده است.

اخذ یورو های نقدی در کلاس های مربیگری بدنسازی/ آیا نهادهای نظارتی وارد گود می شوند؟

نکته حائز اهمیت این است که طبق دستور العمل وزارت ورزش و جوانان در برگزاری دوره‌های یک رشته ورزشی باید هزینه ها به حساب فدراسیون‌ واریز شود. اکنون جای سوال دارد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با چه روشی از نفرات حاضر در کلاس‌ها ۳۰۰ یورو دریافت کرده است و آیا مربیان بین المللی کارت دریافت کرده اند؟!

کلاس‌های اخیر بعد از طرح این اتهامات ابتدایی بوده است و اگر ادعای اول ثابت شود، این دومین تخلف در زمینه دریافت وجه نقد از شرکت کنندگان دوره‌های مربیگری است.

ارجمند: اگر شخصی پول دستی گرفته، تخلف کرده است

ارجمند، رئیس انستیتوی بین المللی فدراسیون بدنسازی گفت: برای اولین بار کلاس مربیگری بدنسازی بین المللی برگزار شد. نصیرزاده قبلا توانسته بود مجوز افتتاحیه آکادمی بین المللی را از رئیس فدراسیون ifbb بگیرد. با توجه به افتتاح این آکادمی، فدراسیون بین المللی اجازه برگزاری کلاس‌ها را دارد و این اتفاق هم رخ داده است. ثبت نام برای حضور در این کلاس‌ها از سر گرفته شد و رقم پرداختی آن هم ۳۰۰ یورو بود. پس از برگزاری آزمون گواهی شرکت به نفرات داده شد تا پس از نتایج نهایی، افراد قبول شده دارای مدرک از سوی فدراسیون جهانی شوند.

او ادامه داد: واریزی ارزی نفرات مستلزم ارائه مدرک به فدراسیون بوده و اگر شخصی پولی را دستی گرفته تخلف کرده است. این موضوع باید به ما گزارش داده شود.

ارجمند بیان کرد: ما فقط به افرادی گواهی شرکت دادیم که فیش واریزی دارند و فقط افرادی می‌توانند کارت را دریافت کنند که نام آن‌ها در لیست به همراه فیش واریزی باشد. از همه خواهش کردیم پولی به صورت دستی پرداخت نشود و اگر شخصی به من اطلاع دهد که پولی در جایی دستی دریافت شده است ، نامه آن‌ها به بازرسی داده می‌شود.

پیرو این مصاحبه با برخی افراد مطلع تماس گرفتیم تا از وضعیت دریافت‌های این کلاس‌ها مطلع شویم.

فزونخواه: من خبر ندارم

پژمان فزونخواه، رئیس انجمن بدنسازی و روش‌های نوین درباره برگزاری این کلاس گفت: من در جریان برگزاری کلاس بین المللی نبودم و دخالتی هم نداشتم.

سرخیل: صد یورو بابت دفترچه داوری فیتنس چلنج دریافت شده است

سرخیل، ورزشکار بدنساز درباره برگزاری کلاس‌های بین المللی گفت: ۳۰۰ یورو پول نقدی برای کلاس مربیگری بین المللی و ۱۰۰ یورو هم از برخی داوران بابت دفترچه داوری فیتنس چلنج دریافت شده است. علینژاد، معاون مستعفی توسعه ورزش قهرمانی زمانی که ما برای برخی اتفاقات می‌جنگیدیم، پشت نصیرزاده قرار می‌گرفت و از او دفاع می‌کرد. همین افراد در بدنه فوتبال، کشتی و بدنسازی هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.

فقط باید یقه رئیس فدراسیون را گرفت

او ادامه داد:وقتی ۶،۷ نفر را به مسابقات برون مرزی می‌برند، یعنی قانون فقط برای من و دیگران است. شما آقایان با فامیل و پسر باجناق به اسپانیا می‌روید! آن وقت من برای مسابقه دادن باید ۵۰ امضا بگیرم تا رضایت سفر صادر شود. با وجود اتفاقاتی که رخ می‌دهند فقط باید یقه رئیس فدراسیون را گرفت.۵۰۰  یورو هم بابت دفترچه داوری بین المللی از مردم دستی گرفتند. چرا پول دستی از مردم گرفتید و می‌گیرید؟

واکنش داور بین المللی به اخذ یوروهای نقدی در کلا‌س‌های مربیگری

رضا لک، داور بین المللی بدنسازی نیز در واکنش به این موضوع متن زیر را در اینستاگرام خود منتشر کرد.

نصیرزاده: تمام فیش های واریزی موجود هستند

این در حالی است که اخذ مبلغ اضافه، آن هم به صورت دستی را نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی تکذیب و اعلام کرده است که تمام مدارک و فیش‌های واریزی در فدراسیون بدنسازی موجود هستند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/30213
اخبار مرتبط

نظرات شما