رئیس جمهور:

توانایی رفع موانع در کشور وجود دارد/ فرودگاه قم باید به سرانجام نهایی برسد

آیت الله رئیسی با بیان این که توانایی رفع موانع در کشور وجود دارد، گفت: نباید مدیران به پیگیری های اداری بسنده کنند بلکه باید با جدیت و جهادی وارد عمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور جمعی از وزرا، نمایندگان قم در مجلس و مدیران استان در سالن جلسات امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در سفرهای استانی نیازمند همراهی و همکاری هیئت دولت و مسئولان استان است و آثار این همراهی را مردم حس کنند.
وی ادامه داد: اگر کاری هم دچار کندی یا عدم موفقیت شد باید علل آن را مردم بدانند و به سمع و نظر مردم برسد.
رئیسی ابراز داشت: برای حل مشکلات نیازمند عزم جدی و جهادی هستیم و مسئولان باید این مهم را درک کنند که باید با روحیه جهادی وارد عمل شوند.
وی با بیان این که توانایی رفع موانع در کشور وجود دارد، گفت: نباید مدیران به پیگیری های اداری بسنده کنند بلکه باید با جدیت و جهادی وارد عمل شوند.
رئیس جمهور ادامه داد: پاسخگو بودن به مردم و ارباب رجوع باید در اولویت مدیران استان قرار بگیرد خصوصا در شهری مانند قم که رهبر انقلاب می فرمایند: خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست، نشان دهنده اهمیت این شهر در نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام است.
وی افزود: باید از قم که می خواهد نظام و انقلاب را همراهی کند، صیانت شود چرا که دشمنان نظام می خواهند به این شهر ضربه بزند و در واقع ما به عنوان مسئول از این شهر صیانت کنیم.
رئیسی ادامه داد: اولین مسئله ای که در قم وجود دارد موضوعات فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بر ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی و طلاق در قم اشاره کرد و گفت: همه ما مسئول هستیم که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم و حتی کم بودن آسیب های اجتماعی نیز برای شهر قم زیاد است.
رئیس جمهور تصریح کرد: کارگروه زیارت با بخش های مسئول در استان در زمینه گردشگری زیارتی جلساتی را تشکیل داده و مشکلات در این زمینه را احصا و برای تصمیم گیری به هیئت دولت ارائه دهند.
وی کاهش بیکاری در استان قم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در حل مشکلات کارخانه های نیمه فعال و تعطیل باید تصمیمات مقتضی به صورت فوری گرفته شود.
رئیسی به مشکل فرودگاه اشاره کرد و گفت: فرودگاه قم باید به سرانجام نهایی برسد و استاندار قم و مسئولان در این زمینه با تشکیل کارگروه گره این کار را باز کنند.
وی ادامه داد: منوریل نیز یکی از پروژه های نیمه کاره است که باید با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری برسد.
رئیس جمهور افزود: در خصوص پردیسان و امکان تبدیل شدن این منطقه به شهر نیز وزیر کشور کارگروهی را تشکیل دهد تا در اسرع وقت مشکلات اهالی برطرف شود.
وی با انتقاد از عدم بهره برداری از زمین هایی که در اختیار موسسات قرار گرفته است، تصریح کرد: در این زمینه استاندار قم به این موسسات مهلتی را تعیین کنند و اگر استفاده ای از این زمین ها نشد با تصرف آن در اختیار بخش مسکن سازی استان قرار بگیرد.
رئیسی به موضوع دریاچه نمک اشاره کرد و گفت: دریاچه نمک نیازمند توجه است تا از بروز ریزگردها جلوگیری شود به همین منظور در اسرع وقت کارگروهی برای حل این مشکل تشکیل شود تا راه حل علمی و نهایی آن برای اجرا احصا و برای تصویب به دولت ارائه شود.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/30430
اخبار مرتبط

نظرات شما