مجمع خیران ازدواج در قم تشکیل می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، از تشکیل مجمع خیران ازدواج در استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قم فردا رسول منعم، مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در جلسه ستاد سامان دهی امور جوانان شهرستان در فرمانداری قم با اشاره به ضرورت تسهیل گری در امر ازدواج جوانان، گفت: مجمع خیرین ازدواج از یک سال پیش تشکیل شده و قرار است با برگزاری جلسه نهایی اعضای هیئت مدیره آن انتخاب شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه مجمع در پی آن است تا نیازمندی‌های جوانان در حوزه ازدواج را جمع آوری کند، گفت: امیدواریم مجمع بتواند در مواردی مانند مسکن و لوازم زندگی به زوجین کمک کند.

منعم همچنین به پرداخت تسهیلات ازدواج به ۷۸ درصد از زوجین قمی که در صف انتظار دریافت وام ازدواج قرار داشتند اشاره کرد وگفت: امسال تاکنون در استان قم مجموعا ۹۵۰ میلیارد تومان وام ازدواج به ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر پرداخت شده و تا پایان سال نیز فرصت باقی است تا زوجینی که هنوز وام ازدواج را دریافت نکرده‌اند برای دریافت وام خود اقدام کنند.

دبیر ستاد سامان دهی امور جوانان شهرستان قم، گفت: برای سال آینده اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان و حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی جوانان جز اولویت‌های کاری این ستاد قرار دارد.

او گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان قم افزایش اعتبار وام ازدواج به استان ابلاغ شد و برای سال آینده اعتبار ۹۹۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

منعم بررسی راهکار‌های ارتباط جوانان با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را از دیگر مصوبات جلسه ستاد عنوان کرد و گفت: نشست‌های تخصصی با حضور جوانان نخبه در قالب ثمن‌ها با دستگاه‌های متولی و استانی برگزار می‌شود تا نقطه نظرات و پیشنهادات جوانان شنیده شود.

مرتضی حیدری، فرماندار قم هم در این جلسه بر ضرورت انتقال تجربیات مدیران به نسل‌های جوان تاکید کرد و گفت: حضور جوانان در ثمن‌ها و کسب تجربه آنان در این شکل تشکیلات راهکاری است که می‌تواند جوانان را برای حضور فعال در عرصه‌های مختلف جامعه آماده کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31156
اخبار مرتبط

نظرات شما