عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

عید فطر یکی از اعیاد مهم و بزرگ اسلامی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نماز عید فطر تجلی وحدت مسلمین در کل دنیا است، گفت: عید فطر یکی از اعیاد مهم و بزرگ اسلامی است که در این عید بندگان خداوند شکر بندگی به جا می‌آورند.

آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: بعد از اینکه ماه مبارک رمضان تمام می‌شود و اعمال مسلمانان ان‌شاءالله مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرد و به لطف خداوند متعال توبه‌ها قبول می‌شود.
وی ادامه داد: مردم آنچه را که مربوط به حق‌الله است را با توبه‌هایی که انجام می‌دهند خداوند عفو می‌کند و مردم آنچه که مربوط به حق‌الناس است را بپردازند؛ اگر غیبتی کرده‌اند، تهمتی زده‌اند، دروغی گفته‌اند، اگر مال مردم را کم یا زیاد کرده‌اند آن را بپردازند و حلالیت بگیرند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد:  اگر خمس و زکاتی بر گردن دارند آن را بپردازند چرا که این‌ها حق فقرا است و حق فقرا حق‌الناس است. مسلمانان آن چیزی را که وظیفه دارند را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه عید فطر یکی از اعیاد مهم و بزرگ اسلامی است، گفت: اولین روز شوال را عید می‌گیریم که موفق شده‌ایم روزه‌های ماه مبارک رمضان را گرفته‌ایم و اعمال واجب و مستحبی را انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله برایمان مقدرات خوبی نوشته شده باشد و این سال را به‌خوبی بگذرانیم.
آیت‌الله فقیهی با اشاره به اینکه نماز عید فطر تجلی وحدت مسلمین در کل دنیا است، خاطرنشان کرد: مردم مؤمن و مسلمانان در روز عید فطر با برگزاری نماز عید فطر خداوند را شکر می‌کنند که توانستند یک ماه روزه بگیرند و سجده شکر و بندگی را به جا می‌آورند.
وی بیان کرد: مسلمانان و مؤمنان روزه‌دار باید سعی کنند بعد از ماه مبارک رمضان بر حفظ و تداوم معنویت حاصل شده از ماه رمضان تلاش کنند.
این استاد حوزه ابراز داشت: مسئولین و دولت هم باید تلاش کنند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنند هرچند که در این مسیر هم قدم خوبی برداشته‌اند.
وی تصریح کرد: باید کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و با غلبه بر دشمنان روزبه‌روز از پله‌های ترقی بالا برود و هر روز از ترقی و تکامل بهره‌مند شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/48314
اخبار مرتبط

نظرات شما