همایش گروه‌ها و تشکل‌های گام دومی انقلاب در قم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اولین همایش گروه‌ها و تشکل‌های گام دومی به مناسبت سومین سالگرد صدور بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب، عصر‌ امروز در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، حسن مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی موسوی رئیس پژوهشکده باقر العلوم (ع) و دبیر مجمع هم افزایی جوانان انقلابی و جمعی از فعالان فرهنگی و سیاسی حضور داشتند. موضوع این همایش، «حلقه‌های میانی در گام دوم انقلاب» بود که بحث در این خصوص در قالب سخنرانی و کارگروههای تخصصی  پیگیری شد.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) و دبیر مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی در این همایش اظهار کرد: تشکل‌ها و نهادهای مردمی باید روز به روز بیشتر و قدرتمندتر شوند و تاثیرگذاری خود را در حکمرانی کشور بیشتر کنند.

وی درباره بهترین روش مردمی‌سازی حکمرانی در کشور بیان گفت: مردم ما باید از مقایسه دوران قبل انقلاب و بعد از انقلاب الگوبرداری کنند، قبل از انقلاب مردم به صورت خود جوش وارد میدان شدند و در مقابل ظلم شاهنشاهی ایستادگی کردند، که این مقاومت باعث شد تا انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شود.

موسوی افزود: پس از انقلاب هم کمیته‌های مردمی بسیاری در میدان حاضر شدند و هر کمیته به حل یک مشکل پرداخت، در آن زمان نهادهای مردمی علاوه بر اینکه تعدادشان بسیار بود، تاثیرگذاری این گروه‌ها در حکمرانی کشور بیشتر بود.

رئیس پژوهشکده باقر العلوم (ع) ادامه داد: مردم باید خود در پایه امور را مدیریت کنند و دولت مردمی ما در راس بر این گروه‌ها نظارت و آنها را سازماندهی کند، مردم باید تاثیرگذاری خود را در تشکل‌ها بیشتر کنند، کمیته‌های مردمی تشکیل شوند و خود در میدان حاضر شوند.

دبیر مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی در رابطه با این‌که چگونه می شود نقش مردم را در تصمیم‌سازی‌های دولتی پر رنگ کرد، گفت: هرچقدر قدرت و تاثیرگذاری مردم در تشکل‌ها و گروه‌های مردمی بیشتر شود، قطعا نقش آنها نیز پررنگ خواهد شد.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل برای پررنگ کردن نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های دولت این است که کشور نهادهای مردمی قوی‌تری داشته باشد، مسئولین بالادستی و دولت، خادم ملت و این تشکل‌ها خواهند بود.

موسوی درباره تاثیر بیانیه مقام معظم رهبری با موضوع گام دوم انقلاب بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب ۲ تاثیر اصلی را در کشور ما گذاشته است، تاثیر اول این‌که در کشور یک آمادگی برای تحول در امور اجرایی ایجاد شده و تاثیر دوم این‌که جوانان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند از توانایی‌های خود در حل مسائل و اداره کشور استفاده کنند.

وی ادامه داد: اما هنوز به اتفاق اصلی که ورود جوانان به عرصه اداره کشور است نرسیده‌ایم، دولت سیزدهم، یک دولت مردمی است که در آن مردم خود باید کشور را اداره کنند نه مسئولین بالادستی بر اساس سلیقه و عقیده خود تصمیم گیری کنند.

موسوی در پایان گفت: من از جوانان انقلابی این کشور تقاضا دارم به میدان آمده و نقش خود را در اداره کشور بیشتر کنند، مخاطب خاص مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب شما نوجوانان و جوانان هستید که توقع می‌رود مانند قبل از انقلاب خودجوش در عرصه حاضر شوید.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/31510
اخبار مرتبط

نظرات شما