رد درخواست استقلال برای بازگشت به آسیا توسط CAS

وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از رد درخواست فرجام خواهی باشگاه استقلال برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از "ورزش سه"، پس از اینکه کمیته صدور مجوز حرفه ای مدارک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را رد کرد و سرخابی ها از بزرگترین تورنمنت باشگاهی در سطح قاره کنار گذاشته شدند، مدیران استقلال با طرح شکایتی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به دنبال بازگشت به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بودند.

آبی ها با ارائه مدارکی دال بر اینکه پرونده مالی بین المللی نداشته اند و چند مورد از ایرادات اعلام شده در خصوص حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا صحت نداشته است، به دنبال بازگشت به این پیکارها بودند که البته این مسئله نیز از سوی دادگاه حکمیت ورزش رد شد.

صبح امروز وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از رد درخواست آبی پوشان خبر داد. در متن این اطلاعیه آمده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم دادگاه CAS بابت رد فرجام‌خواهی باشگاه استقلال، علیه کمیته کنترل ورودی AFC بابت رد مجوز باشگاه برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا 2022 استقبال می‌کند. (تصمیم کمیته کنترل ورودی مطابق با بندهای 14.4 و 14.5 آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای بود.)

همچنین در ادامه آمده است: روز 6 ژانویه 2022، کمیته کنترل ورودی به این نتیجه رسید که استقلال و دو باشگاه ایرانی دیگر یعنی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان، تمام معیارهای مورد نیاز آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای را برآورده نکرده‌اند و مطابق آن، نباید مجوزهای مورد نیاز برای شرکت در لیگ قهرمانان را دریافت کنند.

در بخش پایانی این بیانیه نیز ذکر شده است: در پی این اتفاق، باشگاه استقلال اعتراض خود را در دادگاه CAS مطرح کرد که حالا حکم کمیته کنترل ورودی تأیید شده است. هیچ فرجام‌خواهی از سوی باشگاه‌های پرسپولیس و گل‌گهر علیه حکم صادر شده در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح نشد.

بدین ترتیب پروژه بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا به طور کامل شکست خورد و دو تیم پرطرفدار پایتخت غایبین بزرگ ACL 2022 خواهند بود تا سپاهان و فولاد به عنوان تنها نمایندگان ایران در این پیکارها حضور داشته باشند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31733
اخبار مرتبط

نظرات شما