وقتی اتکای به داخل جواب داد؛

خداحافظی مردم با صف‌های طولانی مرغ و کالاهای اساسی در دولت سیزدهم

ماه‌های آخر دولت روحانی را می‌توان سیاه‌ترین روزهای کشور دانست که مدیران دولتی به طور کامل کشور را به حال خود رها کرده بودند که نمونه آن در بازار کالاهای اساسی نمایان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، " آن‌سوی صف‌های طولانی مرغ در قم"،  "پشت پرده داستان دنباله‌دار صف‌های طولانی مرغ در قم"، " سرگردانی مردم قم برای تهیه ۲ عدد مرغ دولتی "  " صف کرونای انگلیسی این روزها شلوغ است" این تیترها تنها بخشی از واقعیت‌های یک سال پیش شهروندان قمی است که مجبور بودن برای خرید دو عدد مرغ ساعت‌ها در صف‌های طولانی بایستند.


در واقع ماه‌های آخر دولت روحانی را می‌توان سیاه‌ترین روزهای کشور دانست که مدیران دولتی به طور کامل کشور را به حال خود رها کرده بودند.
البته تنها این پایان کار نبود به‌طوری‌که عدم تأمین واکسن کرونا نیز موجب شده بود که بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی شود.

نکته قابل‌تأمل در بین اظهارنظرهای مسئولان گره‌زدن این مشکلات به تحریم‌ها و یا به عبارت ساده‌تر کدخدا بود که در طول 8 سال دوران ریاست‌جمهوری روحانی هیچ‌وقت کنار گذاشته نشد.

رفع کمبود کالاهای اساسی بدون رفع تحریم‌ها

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که تنها بعد از گذشت چند ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم نه‌تنها صف‌های مرغ و گوشت از بین رفت بلکه با افزایش تولید و تأمین مواد اولیه قیمت مرغ و گوشت نیز به‌صورت تک‌نرخی در دسترس عموم مردم آن هم به‌صورت فراوان قرار گرفت.
علاوه بر این بازدیدهای میدانی رئیس‌جمهور و وزرا در طی این مدت نیز در شناسایی کمبودها و اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مناسب بی‌تأثیر نبوده است.
در واقع در دولت روحانی و از زمان شیوع کرونا هیچ‌وقت رئیس‌جمهور در بین مردم حاضر نشد حتی در جلساتی تنها حضور پیدا کرد که بافاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شد.
این در حالی است که در تأمین واکسن کرونا نیز این مهم رخ داد به‌طوری‌که برخلاف دولت دوازدهم بعد ازروی کار آمدن دولت سیزدهم به‌سرعت محموله‌های واکسن نیز وارد کشور شد و واکسیناسیون سراسری در کشور آغاز شد.
به‌هرحال تجربه نشان می‌دهد که حضور میدانی و جهادی در بین مردم و عدم اتکا به بیرون از مرزها می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد موضوعی که در تأمین مرغ و واکسن به‌خوبی دیده شد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/32299
اخبار مرتبط

نظرات شما