با مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار صورت گرفت؛

تحویل ۱۲ سند مادر شهرک پرنیان به اداره کل راه و شهرسازی

 در آیینی ۱۲ سند مادر مربوط به شهرک پرنیان به مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار به اداره کل راه و شهرسازی تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   در دومین جلسه شورای تأمین مسکن در سال جدید استاندار با تحویل این اسناد به مدیرکل راه و شهرسازی گفت: این اسناد مربوط به ۲۰ هزار قطعه زمین در این شهرک مسکونی در مساحتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار است.

 وی افزود: با مرتفع‌شدن مشکل اسناد اراضی در شهرک پرنیان به‌زودی ترهین و تخصیص وام به واحدهای این شهرک انجام می‌شود.

 سید محمد آقامیری به موضوع پیمانکاران و تعاونی‌ها در طرح نهضت ملی ساخت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: نباید به شرکت‌ها و تعاونی‌هایی که در طرح‌های قبلی خود باعث نارضایتی مردم شده و طرح را با تأخیر به بهره‌برداری رسانده‌اند پروژه‌ها و طرح‌های جدیدی تخصیص داده شود.

 استاندار قم در ادامه به موضوع اجاره مسکن و راه‌اندازی سامانه خودنویس به نشانی https://khodnevis.mrud.ir از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: این سامانه از هرگونه افزایش نرخ اجاره‌بها بیش از ۲۰ درصد جلوگیری خواهد کرد.

 آقامیری یکی از عوامل اصلی تورم در جامعه را وجود تورم در بخش مسکن و اجاره‌بها عنوان کرد و گفت: تورم موجود در بخش مسکن از بازیگران اصلی نرخ تورم در جامعه است تا جایی که ضریب اهمیت آن تا ۳۰ درصد نیز برآورد شده و بنابراین کنترل تورم در این حوزه تأثیر بسیار خوبی در کنترل قیمت‌ها در سطح جامعه خواهد گذاشت.



انتهای پیام/


منبع:صداو سیما
http://qomefarda.ir/48323
اخبار مرتبط

نظرات شما