رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:

تورم ۱۲ماهه قم ۶.۹ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به شیب کاهش تورم، گفت: تورم ۱۲ماهه این استان در سال ۱۴۰۲، ۶.۹ درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» جواد شاکر آرانی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در مدیریت بازار کالا و خدمات، افزود: مدیریت بازار به‌منظور کاهش تورم در جهت تحقق شعار سال و تأمین پایدار ارزاق عمومی و کالا در استان از عوامل مهم در شیب نزولی تورم بوده است.

 وی ادامه داد: تشدید نظارت بر اصناف توسط دستگاه‌های نظارتی، گسترش بازارچه‌های محلات و طرح کاسبان امین، باهدف استفاده از ظرفیت مردمی اصناف در جهت توزیع کالا و کاهش قیمت را نیز در بهبود وضعیت تورمی استان مهم ارزیابی کرد.

 وی با تأکید بر ادامه استفاده از ناظرین داوطلب مردمی برای نظارت بر بازار، خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح کاسبان امین برای مدیریت بهتر بازار مصالح ساختمانی نیز امسال فعال خواهد شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه کاهش تورم ۱۲ماهه در سال ۱۴۰۳ نیز در دستور کار است، تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته شاهد کاهش یک‌درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۲ درصدی مشارکت اقتصادی در سطح استان قم بودیم.

 وی همچنین از تأمین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و افزایش ظرفیت‌های اشتغال را نیز از اقدامات برجسته استان قم طی سال ۱۴۰۲ یادکرد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48293
اخبار مرتبط

نظرات شما