شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای 70 ساله در قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرهنگ "جعفر عباسعلی پور" در تشریح این  کلاهبرداری اظهار داشت: با وصول شکایات متعدد شهروندان از فرد ناشناسی که با روش جابجایی کارت عابر بانک از آن ها کلاهبرداری کردهآموضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد ، در زمان مراجعه ی مالباختگان به مراکز خرید ، هایپر مارکت ها ،بیمارستان ها و بانک ها، متهم ناشناس در کنار مالباختگان حاضر شده و خودش را به عنوان فروشنده معرفی و یا به علت عدم آشنایی افراد به نحوه انتقال وجوه در جلوی دستگاه خودپرداز بانک ها و یا تسویه حساب در بیمارستان ها ، پس از گرفتن کارت عابر بانک و کشیدن در دستگاه پوز و تسویه حساب ،در یک اقدام ماهرانه با جا به جایی کارت بانکی آن ها و دریافت رمز، با شگرد های متقلبانه ،حساب قربانیان را خالی می کرده است.

 جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: با تلاش بی وقفه فنی و اطلاعاتی کارآگاهان، تصویر متهم استخراج و هویت وی تعیین و مشخص شد وی فردی 70 ساله و اهل و ساکن یکی از شهرهای جنوب غربی کشور و دارای 16 فقره سوابق متعدد کیفری با موضوعات سرقت ،کف زنی ،جیب بری ،جعل عنوان ،خیانت در امانت و کلاهبرداری است.

 وی تصریح کرد: متهم موصوف توسط پلیس آگاهی کرمانشاه جلب و با اخذ نیابت قضایی به پلیس آگاهی قم دلالت و در تحقیقات تکمیلی صراحتا به بزه انتسابی اعتراف کرد.

 عباسعلی پور خاطرنشان کرد: تاکنون تعدادی از مالباختگان در استان های اصفهان ، مرکزی ،کرمانشاه ،خرم آباد ،همدان و خوزستان شناسایی شدند و از کسانی که به این روش و شیوه های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می خواهیم برای اعلام شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی استان قم مراجعه کنند.

جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم به شهروندان توصیه کرد،در حین خرید و پرداخت وجه ،کارت عابر بانک را خودشان در دستگاه پوز کشیده و رمز را وارد و از دادن کارت بانکی و رمز به فروشنده و افراد دیگر خودداری کنند.



انتهای پیام/


منبع:پلیس
http://qomefarda.ir/32390
اخبار مرتبط

نظرات شما