در گفتگو با معاون عمرانی شهرداری قم مطرح شد؛

آخرین وضعیت بزرگ‌ترین پروژه عمرانی قم / افتتاح پروژه‌های بلوار جمهوری در نیمه سال جاری

معاون عمرانی شهرداری قم ضمن عذرخواهی از مردم و کسبه پیرامون پروژه جمهوری در میدان امام حسین گفت: امیدوار هستیم با تلاشی که می شود با افتتاح و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه شهری محدودیت های که مردم دچار شدند، جبران شود.

عباس حلوایی معاون عمرانی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: سال گذشته پروژه های عمرانی زیادی در قم در بحث تملک و بازگشایی، احداث بوستان ها و معابر به نتیجه رسید.

وی افزود:  اما از جمله پروژه های که دوسالانه و سه سالانه بودند و اعتبارات خاصی داشتند  تقاطع سه سطحِ میدان نماز بخش رینگ میانی بلوار فردوسی در بلوار جمهوری بود که پیشرفت ۵۰ درصدی دارد، و سال گذشته حدود چهل میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد و هم‌زمان حین اجرای کار رفع معارضات تمام شد جابجایی تأسیسات ازجمله تأسیسات مخابرات ، آب شرب و لوله های گاز کامل انجام شده و فقط یک بخش از معارضات تأسیسات برق باقی مانده که تا یک ماه آینده برطرف می شود.

معاون عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: هم‌زمان با این پروژه بحث زیرگذر محور فردوسی شمع های آن احداث شده است و در حال عملیات خاک برداری و اجرای دیواره سازی هستیم در این پروژه چهار پل هم سطح(دوربرگردان های اطراف) را داشتیم که تمام شده است، بحرانی ترین نقطه این پروژه مسیر رو گذر جمهوری است که با توجه به اینکه نمی توانیم ترافیک را مسدود کنیم و فقط می توانیم انحراف ترافیک داشته باشیم کاری سختی است که هم کسبه فعالیت خود را داشته باشند و تردد مردم دچار مشکل نشود چندین مرحله انحراف ترافیک صورت گرفته است.


وی  گفت: دو دهانه و یک سوم دهانه عرشه کامل اجرا شده است و در حال حاضر مشغول اجرای فونداسیون و ستون های میانی داخل میدان نماز هستیم که بالغ بر هفت متر عمق این ستون ها است، برنامه ریزی که انجام شده این است که در پایان شش ماهه اول سال جاری پروژه به اتمام برسد.

حلوایی تأکید کرد: پروژه بعدی که شامل همان پروژه جمهوری حد فاصل میدان امام حسین علیه السلام تا قبل از بلوار یادگار امام است که در سال گذشته با توجه به معارضاتی که وجود داشت پیشرفت مناسبی داشت و ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سال گذشته در این پروژه هزینه شد، با تجمع هزینه ها برآور ما این است که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه این پروژه باشد و تا امروز حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد و ثبت سند مالی داشتیم اصل سازه این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخش عمده سازه تقریباً تمام شده است.


وی بیان داشت: هشت صد متر طول این پروژه است که چهار صد متر آن پوشیده است بزرگ‌ترین مشکل این پروژه معارضات تأسیساتی بود، جابجایی و اصلاح شبکه تأسیسات باید طوری انجام می شد که در استفاده مردم نباید مشکلی به وجود می آمد بخش اعظمی از جابجایی و اصلاح معارضات تأسیساتی بدون اینکه مشکلی برای استفاده مردم به وجود بیاید انجام شده است.

معاون عمرانی شهرداری قم عنوان داشت: برای عرشه اصلی عملیات خاک برداری هفت بخش کامل انجام شده است قبل از عید مرحله آخر   بتن ریزی انجام شد در تعطیلات نوروز عملیات خاک برداری انجام شد و در حال حاضر مرحله آخر در حال انجام است که هم‌زمان با آن اجرای دیواره سازی انجام می شود، در ایام عید کارخانه های بتن سطح شهر تعطیل بودند به همین خاطر عملیات خاک برداری و زیر سازی را در دستور کار قرار دادیم که جبران مافات شود.


حلوایی اضافه کرد: در اتمام تونل در این پروژه بحث تملک ملک های باقی مانده را داریم که کوچه ۳۹ و ۴۱ خیابان سواران است که چند پلاک انتهایی تملک شده و باقی مانده را نیز شهرداری منطقه در حال رایزنی برای تملک است که باید زودتر عملیاتی شود تا بتوانیم محور مستقیم را شروع به کار کنیم زیرا در واقع جابجایی تأسیسات و زیرسازی نیز باید زودتر انجام شود.

وی اظهار داشت: نازک کاری تونل تا دو ماه آینده به اتمام می رسد و قرارداد روشنایی تونل هم در مرحله انجام است، مدیریت کلان مصمم است که در نیمه اول سال جاری صد درصد این پروژه را به اتمام برساند.

حلوایی در پایان گفت: یک تشکر ویژه و عذرخواهی از کسبه پیرامون این پروژه دارم که به‌هرحال در حال انجام کاسبی هستند و محدودیت های برایشان ایجاد شده است، امیدوار هستیم با تلاشی که می شود با افتتاح و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه شهری محدودیت های که مردم دچار شدند، جبران شود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/32660
اخبار مرتبط

نظرات شما