معاون دادگستری قم:

ساماندهی مشاورین املاک بسیار ضروری است/ عدم اطلاع مهم‌ترین دلیل گرفتاری اکثر افراد به مواد است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صرفا وظیفه نهادهای قضایی و انتظامی نیست، گفت: ساماندهی مشاورین املاک بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید یزدی ظهر امروز در جلسه نشست خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پیشگیری یکی از عرصه های بسیار مهم است، اظهار داشت: به چند علت باید درخصوص پیشگیری ورود کنیم. علت اول ضرورت عقلی ؛ پیشگیری مقدم بر درمان است.
وی ادامه داد: ضرورت قانونی، ضرورت نقلی در قرآن و روایات و ضرورت ولایی که رهبری در این خصوص تاکید دارند و در سخنان خود به این بحث اشاره کرده اند که باید پیشگیری در اولویت باشد، تخصص باشد، همه مسئولین انجام دهند و به گونه ای باشد که گویا برای فرزند خود در حال پی گیری است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم بیان داشت: باید در عرصه های پیشگیری از گناه، پیشگیری از جرم(جرائم)، پیشگیری از خلاف(تخلفات) و پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیشگیری انجام شود. آسیب های اجتماعی  در هیچ کدام از سه مورد قبلی جای ندارد اما ناهنجاری اجتماعی است که برای جامعه مشکل ایجاد می کند.
یزدی با بیان این‌که در ابتدای هر سال تعدادی کد برنامه با توجه به وضعیت بومی استان از سوی قوه قضاییه به معاونت پیشگیری دادگستری ابلاغ می شود، اضافه کرد: پیشرفت این کد برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در طول هر ماه ارزیابی می‌شود و باید در این راستا پاسخگو باشیم‌.
وی با اشاره به اینکه باید پلاک وسایل نقلیه خوانا باشد، گفت: بسیاری از وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور که در پارکینگ ها وجود دارد در حال تعیین تکلیف هستند تا سوء استفاده نشود. این وسایل یا تحویل صاحبان می شوند و یا به کارخانه های ذوب آهن فروخته می شود و هزینه آن تا یکسال در حسابی می ماند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به مواد مختلف اعتیادآور گفت: با توجه به وجود انواع مواد مخدر از جمله صنعتی و استنشاقی، آگاه‌سازی جامعه از مهم‌ترین راهکارهای کاربردی برای جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر است.
وی اضافه کرد: عدم اطلاع از انواع مواد و روش‌های اعتیادآور، مهم‌ترین دلیل گرفتاری اکثر افراد به مواد است. همه این مواد مخدر توهم زا است و تمام این خاصیت ها فقط در 10الی 15روز ابتدایی می باشد و بعد از آن توهم زا و ضررهای آن شروع می شود.
یزدی با اشاره به مسئله مشاورین املاک گفت: از نظر قانونی نمی‌توانیم مشاوران املاک را تعطیل کنیم، امیدواریم به زودی در این زمینه قانونگذاری صورت گیرد و مشاوران املاک ساماندهی شوند.
وی افزود: قرار است تمام پروژه‌های مسکونی از طریق طرح کاداستر ثبت شود تا از بروز تخلفات و تشکیل پرونده‌هایی مانند پروژه رضوان جلوگیری شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اینکه ساماندهی مشاورین املاک بسیار ضروری است، ابراز داشت: یکی از دغدغه های رهبری بحث رسمی شدن نقل و انتقال در کشور است.
 وی با بیان این‌که تشکیل بسیاری از پرونده‌های دادگستری ناشی از اعتماد به دوستان و فامیل است، تصریح کرد: مکتوب کردن معاملات و همکاری‌ها و امضای قرارداد در حضور شاهد ضرورت دارد، اگر این موارد رعایت نشود ممکن است یکی از طرفین با مشکل جدی مواجه شود.
یزدی تاکید کرد: اگر آحاد جامعه اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند، بسیاری از جرایم و مشکلات رخ نخواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به همه دانشگاه‌ها و مقطع متوسطه دوم در سطح استان پیشنهاد شده و برای حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی دادگستری اعلام آمادگی کرده‌ایم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/33867
اخبار مرتبط

نظرات شما