قم میزبان نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام سعید فراهانی فرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری اولین رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: علت اینکه شهر قم برای میزبانی رویداد انتخاب شد این است که علاوه بر مرور مهارت‌های لازم برای اشتغال‌آفرینی با فرهنگ زیارت و شهر قم نیز آشنا شوند که در این راستا برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت زمینه‌سازی کارآفرینی، گفت: زمینه‌سازی و فعالیت برای کارآفرینی و اشتغالزایی به فرموده رهبر معظم انقلاب یک عبادت است و همه دست‌اندرکاران این رویداد ملی در این عبادت بلاشک سهیم هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه قم مطرح کرد: دانشگاه قم در بخش‌های مختلف معاونت پژوهشی و فناوری جهت‌گیری شده و در بحث‌های اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

قم میزبان نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی

دکتر حمیدرضا مقصودی دبیر رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی در ادامه با تاکید بر اینکه شهر مقدس قم همواره نشان داده که می‌تواند منشأ تغییرات بزرگ باشد، افزود: از این رو ما تصمیم گرفتیم تا ماجرای اشتغال‌آفرینی دانش‌بنیان را ذیل منظومه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی از شهر مقدس قم آغاز کنیم.

وی بیان کرد: ما برای حل مسائل اقتصادی کشور، استارت این حرکت را زدیم تا سالانه بتوانیم در دانشگاه‌های مختلف، صد‌ها هزار نفر را وارد یک حرکت شورانگیز کنیم.

مقصودی اظهار کرد: علت اینکه ما متعدد در اقتصاد با شکست مواجه شدیم این است که اقتصاد را دولت یا بخش خصوصی می‌خواهند مدیریت کنند در حالی که هیچ کدام از این‌دو توان اداره اقتصاد کشور را به تنهایی ندارد بلکه مردم هستند که می‌توانند در اقتصاد تحول ایجاد کنند و این یک فناوری اجتماعی است.

وی اعلان کرد: رویداد نخست ویژه برداران است و رویداد دوم ویژه بانوان خواهد بود و در ادامه تا پایان سال برای اقشار مختلف مانند خانواده‌ها نیز برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی اضافه کرد: این رویداد در بخش‌های رهایی، برخورد، نابودی، مسابقه، طراحی، ساخت و حرکت برگزار می‌شود تا معانی اشتباه شکل گرفته در ذهن افراد را نابود کرده و تعاریف جدید اقتصادی با محوریت اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی احیا شود تا مردم را تشویق کنیم به جای شاغل شدن به دنبال اشتغال آفرینی باشند.

وی ادامه داد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌آفرینی برتر، تسهیل اخذ مجوز‌های اشتغال‌آفرینی، گواهی معتبر دوره، تقدیر از نفرات برتر و … را می‌توان از جمله امتیازات این رویداد ملی دانست.

مقصودی در پایان خاطر نشان کرد: کارگاه چالش، تجربه نوردی، بازدید برنامه‌های نمایشی و نمایشگاه‌ها از جمله برنامه‌های نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی در دانشگاه قم است و این رویداد میزبان ۶۰۰ جوان خلاق و خوش‌فکر از سراسر کشور خواهد بود.



انتهای پیام/


منبع:دانشجو
http://qomefarda.ir/34864
اخبار مرتبط

نظرات شما